är ens kärlek någonsin tillräcklig?

Nu har jag varit singel i lite mer än en vecka och beslutet var fortfarande det bästa, känner jag. Jag mår så fruktansvärt bra, trodde inte ens att det var möjligt. Jag har inte ångrat mig en sekund. Men nu börjar jag sakna närheten av en annan person. Inte just av honom! Bara av en annan person som finns där bredvid mig. Alla människor har det behovet efter närhet och trygghet. Den kan man hitta hos sin mamma, men det är inte den närheten jag är ute efter.

Jag är inte ute efter det psykiska, utan det fysiska. Inom sinom tid kommer jag att vilja ha den psykiska kontakten med en annan person igen. Men inte som det ser ut nu. Inte på en "förhållande-nivå" i varje fall.

Jag har inte känt en annan persons närhet på väldigt länge. Varken genom kramar eller sex. Kanske fick jag närhet i slutet, men det var ingenting jag kände som något kärleksfullt. Då var känslorna redan borta. Så för mig var det ingen närhet jag ville ha. Det kändes bara tillgjort. Jag kände mer närhet och kärlek av kompisar.

Det jag saknar mest är kramar och att bara ligga och hålla om. Prata om allt och ingenting, utan löften om en framtid. Bara leva i nuet, ta dagen som den kommer. Jag behöver inte ett "kärleksförhållande" som innehåller "Jag älskar dig!" . Jag har svårt för att använda de orden tillräckligt och är rädd för att min kärlek inte ska vara tillräcklig.

Men är ens kärlek någonsin tillräcklig?
2007-12-01 @ 01:06:44 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: huge

Hej söta My
Du har har fått mer insikt än vad jag trott vilket är underbart fortsätt så och tänk på det i framtiden att det kärleken som är det viktigaste och inte att självuppoffra sig själv.

Ja alla behöver någon aatt krama ock gosa med samt att kunna prata med ,att prata kan jag hjälpa dej via datorn som du vet och att i mina tankar krama och gosa med dej .
Det bästa är som en del av mina tjejpolare har gjort ,dom har skaffat sig en sk kk polare inte bara för att ha sex utan för att kunna ha någon att hålla om och krama samt att snacka med men det gäller att båda vet vad som gäller tänk på det ktamar dej och håller om dej huge

2007-12-01 @ 17:54:10
Postat av: Mannen

...förstår precis vad du menar...och den där frågan tror jag inte att man har svaret på förrän man dör...

2007-12-02 @ 09:20:57
URL: http://mydarkside.blogg.se/
Postat av: mojsan

Huge - Ja jag har nog fått det och jag har förstått och insett massa saker.

Jag har haft KK:n tidigare och det är skönt. Men just nu vet jag inte. Är inte bara sex jag vill ha. Då är det nog bättre med en "myskompis" de dagar man bara vill ligga och kramas.

Får se vart livet tar mig ;P

Tack, kram!

2007-12-03 @ 19:30:39
URL: http://axeln.blogg.se/
Postat av: huge

Hej My

Ja det var en myskompis som jag menade med kk ,man behöver inte ha sex jämt utan man behöver kramas och hålla om någon men som mina tjejkompisar säger att om man vill ha en killekompis som bara kramas så blir det ofta sex ändå vilket dom tycker är jobbigt .

Sen kan jag berätta att en av dessa tröttnade på jämnåriga myskompisar så hon skaffade en äldre myskompis som hon kan snacka med om allt möjligt ,hon säger att att han är hennes biktfader även om dom någon gång haft sex ochså men som hon säger att han kräver inget och även om dom skulle råka ligga med varandra så blir det inte allvar med kärlek och svartsjuka utan dom fungar bra i hop men det är hon det du vet var jag finns kramar dej

2007-12-04 @ 18:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback