ta reda på fakta innan ni dömmer!

Angående mitt tidigare inlägg "Har ni något svar?", på frågan varför det alltid är den dumpade som är det s.k offret så vill jag säga min åsikt om detta.

Anledningen till att jag överhuvudtaget tar upp det är för att sedan jag gjorde slut med exet så har jag fått höra hur dum jag är som gått vidare och träffar andra killar. (Det handlar inte om pojkvänsmaterial utan killkompisar!) Jag har fått höra att det är mitt fel att han lider.. Nu de senaste dagarna har jag även läst i många bloggar att förhållanden tagit slut. Genom att läsa vad den personen skriver så får man såklart bara dennes version av det hela.

Om man var den som dumpade så framställs man som dum och egoistisk och är man den som blivit dumpad så ska hela världen helt plötsligt tycka synd om en.

Jag säger inte att det här gäller alla, abslolut inte. Jag gör bara jämföreleser och ska försöka få fram här att det inte bara är den dumpade som har det svårt.

Den som gör slut, gör det av en anledning. Jag tror, till störst del pga av att personen i fråga blivit sårad. Eller att känslorna helt enkelt inte längre finns där. Men jag tror inte att känslor bara försvinner en dag, utan att det ligger något bakom det.

För att göra det hela lite klarare så tar jag mig själv som exempel. Efter att jag gjort slut har jag som sagt fått höra hur dum och egoistisk jag är. "Ser du inte hur han lider?" . Jo det kanske jag gör, men såg någon hur jag led? Vilken smärta jag fick stå ut med? Såg någon sveken och de brutna löftena?  Att under 1,5 års tid alltid få tävla mot något jag aldrig kunde vinna över, att alltid vara den som tog kontakt - som drog lasset.

De som säger att jag är dum och egoistisk har ju bara en version av det hela. De vet inte hur det var för mig, hur det är för mig. Det är nästan så att jag skulle vilja ta de personerna och sätta mig ner och berätta min version. Bara så att de skulle förstå att jag varken är dum eller egoistisk.

Jag hoppas att ni förstår vad jag menar med det här inlägget. Det finns så mycket jag skulle vilja skriva ner och berätta. Men jag tar en del i taget, har ni några frågor så är det bara att fråga på.
Jag svarar på allt!


Tänk på att inte dömma en person förrän ni har båda versionerna! Då är ni välkommna att dömma..
2007-12-28 @ 21:02:00 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Lisa

Ja, går i nynäs ;D

Vissa personer fattar verkligen inte att den som gör slut lider också, och de stör jag mig på.. dom kanske ska skaffa sig en pojkvän och göra slut och se hur de är innan dom dömer andra. hatar såna!

2007-12-28 @ 21:36:15
URL: http://lisisa.blogg.se
Postat av: Lisa Walker

Bra skrivet.

Håller med. Har precis blivit dumpad, och jag kan inte klandra mitt ex för att hans känslor svalnat. och visst, jag mådde dåligt de första dagarna men eftersom vi inte alls haft det speciellt bra på senaste tiden så har vi istället byggt upp en bra vänskap, och ärligt talat så tror jag att vi passar bättre som vänner än som partners. Iaf innan han vet vad ett förhållande innebär. För det var precis samma sak för mej som för dej, jag fick dra hela lasset..

2007-12-28 @ 22:57:08
URL: http://lisawalker.blogg.se
Postat av: Malin

Håller med dig!
Det är egentligen ingen som ska klassas som något "offer", möjligtvis båda två då. Men man gör ju inte slut för att det är roligt direkt! Du gjorde ju vad du
tyckte kändes bäst och det är ju helt rätt.. Man måste tänka på sig själv ibland också och det tycker inte jag är egoistiskt! Ta inte åt dig av vad dom säger bara..

2007-12-29 @ 13:08:54
URL: http://xxmalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback