Mojsans confession!

Jag har suttit och kollat på One three hill i några timmar under dagen och det känns så verkligt. Det hade kunnat handla om oss, här i Nynäshamn. All drama, alla tankar och känslor. Det kunde varit vi.

     Jag känner igen mig så väl i Brooke. Hennes tankar och känslor, de känns som mina. Hon är rädd för att blir sårad så hon träffar killar, "Friends with benefits" för att slippa det känslomässiga, men ändå blir det känslor inblandade fast ifrån killens håll. Hon slipper inte undan hur mycket hon än försöker. Men trots allt vill hon hitta kärlek, hon vill bli kär. Men rädslan för att bli sårad och lämnad ensam med krossat hjärta hindrar henne.


Jag känner igen mig så väl. Jag är livrädd att bli sårad och lämnad ensam med krossat hjärta. Därför har jag själv valt att vara singel och ensam och jag trivs med det. Men samtidigt kan jag inte förneka att jag ibland saknar kärlek. Men efter att den känslan slagit mig ersätts den genast utav rädsla.

     Jag har ofta hört att "Det är bättre att känna än att inte känna alls." Själv håller jag mig till det motsatta, "Det är lättare att inte känna än att känna!". Men nu vet jag inte längre, vad är lättast egentligen? För det är så att genom att inte tillåta sig själv att känna så dödar man sakta en del av sig själv. Man blir immun mot saker som egentligen betyder något för dig.


Genom att ha sex med någon för att döva känslor, för att glömma så smutsar man ner sig själv. Du sjunker till en nivå där du inte vill vara. Men har man en gång gjort det och känner hur skönt det är att känna känslorna tryckas längre in i dig i takt med att "killen" gör det. Ja, då är du fast! Du tar till sex istället för att konfrontera känslor och minnen. Du använder sex som en sorts terapi. Men det är som droger, du blir beroende snabbt! Och det slutar inte växa förrän du en dag tar tag i det verkliga problemet. I flera fall har jag gjort det. Fallen kunde varit fler, men på något sätt har jag lyckats undvika det, ett antal gånger. Men det är svårt, för det är ju ett sånt enkelt sätt att slippa undan.


Jag har ingen aning om varför jag skriver det här, kanske är det ett dumt val. Men på ett sätt vill jag dela med mig utav det. Visa att jag faktiskt inte är mer än människa. Jag har problem som alla andra, som jag bråkar med. Jag gör misstag precis som alla andra. Jag är inte rädd för att dela med mig. Det jag är rädd för är att sända ut fel signaler. Att jag ska bli tagen för någon jag inte är. Jag tror att jag nu valt att blotta mig lite för mycket? Men när det inte längre får plats inom mig, ja då måste det ut. Jag hoppas att ingen dömmer mig, jag är ju bara människa.   

     Kanske är det så att jag behöver hjälp att inse att jag inte behöver sex för att bli hel som människa? För man känner sig så mycket större och starkare efter en omgång i sängen eller vart man nu väljer att utföra det. Det är ett enkelt sätt att säga "Hej, jag mår bra!"   

     Genom att göra som jag gjort och faktiskt gör så förstörs sex. Något som man ska njuta av är för mig.. bara sex!

2008-08-05 @ 23:04:57 Funderingar, tankar Permalink

Kommentarer

Postat av: En svärmorsdröm

Hahaha aa det skulle jag med ha gjort. Man kommer typ aldrig fram och sen när man väl gör det så vinnar man inte fulpott

2008-08-05 @ 23:17:03
URL: http://ensvarmorsdrom.blogg.se/
Postat av: En svärmorsdröm

Haha det är väl det här man ska kalla otur i turen

2008-08-05 @ 23:24:44
URL: http://ensvarmorsdrom.blogg.se/
Postat av: Ronja

Det är svårt detdär ibland.. Jag tycker inte att du "blottar dig själv för mycket" på något vis, utan det är bara bra att få ut sina känslor och tankar, annars mår man inte bra heller. Sex är väldigt lätt att använda för att skada sig själv eller bara känna sig lite älskad för en stund, och visst funkar det, men i längden så är det ingen bra grej, och det vet man ju egentligen innerst inne.. kärlek är ganska svårt detdär också, jag har varit rädd jag med, så många gånger för att bli sårad och lämnad ensam, och jag har blivit det också.. men allting går över och man får helt enkelt lära sig att älska igen, även om det kan vara svårt.. men man behöver inte gå så fort fram, ta saker steg för steg bara.. är inget fel med att träffa massa killar och sådär.. det bästa är om man lär känna dom innan iaf, så vet man vad man ger sig in på om man väljer att bli tillsammans med varandra.. men man kan ju inte alltid bestämma över kärleken, ibland blir man kär mot sin egen vilja.. så var det för mig.. det sista jag ville i livet var att bli kär.. men så blev det och nu känns det faktiskt bra.. visst, ibland är jag rädd, men jag ger det en chans iaf, det är värt att chansa hellre en att inte göra det och kanske slänga bort någonting som kunde ha blivit helt underbart.. aja.. jag vet inte riktigt vad jag försöker säga med dethär.. mest att jag förstår hur du känner och jag tror att väldigt många känner så.. men jag finns här iaf, om du behöver prata.. eller inte prata alls utan bara vara ^^

2008-08-05 @ 23:27:22
URL: http://hollywoodhoney.blogg.se/
Postat av: En svärmorsdröm

Jag har mina ljusa stunder ;)

2008-08-05 @ 23:27:45
URL: http://ensvarmorsdrom.blogg.se/
Postat av: En svärmorsdröm

Haha precis! Men nu vill jag ju ha en mörk stund för jag vill somna men inte... Haft en trevlig dag annars?

2008-08-05 @ 23:30:43
URL: http://ensvarmorsdrom.blogg.se/
Postat av: En svärmorsdröm

Samma här massor med jobb. Vuxenlivet sucks:P

2008-08-05 @ 23:33:06
URL: http://ensvarmorsdrom.blogg.se/
Postat av: En svärmorsdröm

Haha så säfer jag när jag har varit i skolan en hel dag... Hehe jag tröttnar ganska fort

2008-08-05 @ 23:35:17
URL: http://ensvarmorsdrom.blogg.se/
Postat av: En svärmorsdröm

Vad hae du för slappt jobb då :P Nu är det läggdags för mig. Måste upp tidigt imorn. Gonatt. Hörs

2008-08-05 @ 23:51:00
URL: http://ensvarmorsdrom.blogg.se/
Postat av: Louise

Så jäkla bra inlägg!

2008-08-06 @ 11:18:18
URL: http://louiiiiise.blogg.se/
Postat av: Petra

Oj vad jag håller me dig, fast ändå inte..! haha, skumt, men men..

2008-08-06 @ 13:04:24
URL: http://lillpetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback