Ditt allra heligaste!


Jag ses nog ganska ofta som väldigt tjejig och romantisk.
Visst, till en viss del kan det stämma. Jag är tjejig. Vad det nu betyder? Jag tycker om klänningar, fina naglar, shoppa och att kolla på drama!

Romantisk.. Nja, det vet jag inte. Fast, alla har nog sin egna syn på romantik. Vad det faktiskt innebär! För mig har det alltid betytt att man gör någon extra speciellt för sin älskling emellanåt. Att man lägger rosenblad på sängen och äter chokladdoppade jordgubbar samtidigt som man dricker champagne och berättar för varandra hur mycket man tycker om den andre.

Jag önskar att jag var lite mer romantisk. Att jag kunde uttrycka mina känslor på ett sätt som fick min partner att känna sig speciell. Att jag kunde få honom att känna sig som den enda för mig. För när jag väljer någon att vara tillsammans med, någon att släppa in på mitt heligaste - mitt hjärta, då är han bannemej den enda och det vill jag att han ska känna.

Om det är så man är som "tjejig" så är jag nog det. Men det har inte alltid varit så.

Jag har alltid varit mer "killig" om man säger i de sammanhangen. Livrädd för känslor och att släppa in någon på livet. Att visa mig sårbar för en annan person.

Att vara rädd för att gå in i ett förhållande med någon annan visar bara på en osäkerhet om sina egna och även den andres känslor och vet man inte vad man känner så gör man nog bäst i att låta bli att ta det ett steg längre. Det är något jag lärt mig, för att göra något man inte är säker på slutar bara på ett sätt - pannkaka!

Men självklart är det läskigt att släppa kontrollen och låta sig svepas med av sina känslor. Kärlek är känt som något underbart men ändå något så fruktansvärt. Du blir så oerhört sårbar och blottad. Och det är skrämmande.

Men i det stora hela så handlar det om att våga. Att våga chansa, för tänk så underbart det kan bli! Idag känner jag en stor mognad och säkerhet vad gäller mina känslor. Jag är tjejig! Jag vill ha ett förhållande. Någon som jag kan kalla Min. Jag vill släppa in någon på livet och det har jag gjort. Linus är den jag släppt in och jag har aldrig varit mer säker på mina känslor än jag är idag!

2008-12-04 @ 22:36:09 Funderingar, tankar Permalink

Kommentarer

Postat av: Louise

Detta inlägg är bara det romantsikt :P haha, och du vet det som alla tjejer säger "han är den ende för mig, det är han jag vill dela mitt liv med, jag har aldrig varit lyckligare och såhär kär!"

, har du tänkt på hur många gånger vi tjejer säger så? :P

2008-12-04 @ 23:02:14
URL: http://louiiiiise.blogg.se/
Postat av: Erica,

Bra skrivet mojsypojsy!

2008-12-05 @ 07:50:15
URL: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hur fint som helst! <3

2008-12-05 @ 13:53:13
URL: http://grablers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback