Melodifestivalen, del 2!

Jaha, så var ännu en deltävling avslutad! Vad tycker då Sverige om denna? Vad Sverige egentligen tycker har jag inte en aning om, men jag kan berätta vad jag tycker. Att Kebabpizzorna ens kom med ifrån första början är för mig ett mysterium och att de sedan blir vidareröstade är SKANDAL. Där undrar jag hur svenska folket tänker. Säkert är det en massa småkillar i 10-års åldern som har tagit kontrollen över telefonen och ringer febrilt när de hör ordet "Kebabpizza" som de mer än väl känner till. Min brorsa är tyvärr en av dom, men telefonen fick han dock inte kontroll över. Nu över till min åsikt om den här deltävlingen:
     Jag tycker att Sanna var värd en plats i finalen, hon har en sån enorm röst som ger rysningar. Ola är en evig tjejfavorit - Jag är ibland en av de tjejerna, han är ju bara för charmig.
     Sedan kommer det till mitt dilemma. Jag klarar verkligen inte av personen med namnet Carola. Det går bara inte, jag orkar inte höra henne. Men.. Jag älskar Andreas. Han har rösten, han har looken. Att slå ihop de två var ett misstag. Deras röster går inte ihop för fem öre, Carola förstör!! Andreas hade gått raka vägen till finalen ensam eller med en annan partner. Kanske en mindre kristen. De två herrarna utan hår lät bara som Scissor sisters mixat med lite av Mika, så ingenting speciellt där heller!

Men Sverige är ett mystiskt land som jag aldrig riktigt kommer att förstå, hur länge jag än bor här..

image1478

Flickfavoriten Ola!
2008-02-16 @ 21:52:35 Tv & film Permalink

Kommentarer

Postat av: Louise

Tvillingarna är ju charmiga, har blivit en favorit sedan de var med i det dära banan bandet xD haha :) Fast, jag håller med dig på överiga låtar och artister, förutom Ola. Hans låt var iofs bra, ja, jag vet inte. Carola och Andreas låt var bra tyckte jag.. faktiskt! Sanna är fantastisk. Min åsikt.

2008-02-16 @ 21:56:15
URL: http://Louiiiiise.blogg.se
Postat av: My

wow jag tycker exakt precis som du

2008-02-16 @ 21:57:31
URL: http://trion.webblogg.se
Postat av: Matilda

Jag röstade på Rongedal, de är charmiga som föregående också sa..
Håller med dig om att carola förstör, hon tar över och trycker ut andreas. Han är jättebra och skulle kanske vinna nu för tredje gången gillt - om han dumpar henne bara..

2008-02-17 @ 13:04:05
URL: http://mattieblanchard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback