Vad gör man när man fått nog?

Att vänskaper bleknar och försvinner är nog alla med om någon gång i livet. Ändå är det lika svårt att se det hända, man iakttar och ser allt blekna. 

Nu är det så att den vänskapen jag trodde skulle hålla länge. Kanske inte för evigt, men för ett väldigt långt tag - Den bleknar snabbt och det verkar inte gå att stoppa.

Jag har gång på gång sagt att det är sista gången jag planerar ihop något så att vi alla ska kunna ses. Men ändå har jag suttit där nästa gång och försökt pussla ihop alltMen till vilken nytta? Man får ingen som helst respons på det. Nu gäller inte det här alla, utan dem det handlar om vet om det själva. 

Återigen är vi i ett sånt läge nu då någon måste fatta beslut, ta tag i lasten och få saker att hända. Jag har sagt att jag inte är den personen den här gången.
(Vad gör man när man fått nog?)
 
Nu är fallet att imorgon är dagen vi planerat att träffas på. Och vad är bestämt? Absolut ingenting. Ingen har tagit tag i det, ingen har gjort en ansträngning. Så nu sitter vi här dagen innan och har ingen aning om vad som händer imorgon. 

Det bevisar bara hur viktiga vi vänner ärSå viktiga att det inte ens är värt en ansträngning! 

Jag skiter i det här nu, jag vet vilka som är mina riktiga vänner och det är dem som kan anstränga sig för att behålla sina vänner!
2008-02-27 @ 18:28:30 Texter Permalink

Kommentarer

Postat av: Tobias

svar: såklart du ska åka dit :D

2008-02-27 @ 18:35:06
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Louise

Sånt är tråkigt... visst är det. Jag vet själv att jag är omtänksam och för snäll av mig, finns alltid där för den andra osv. Aldrig har jag fått någit tillbaka. :(

2008-02-27 @ 18:41:13
URL: http://Louiiiiise.blogg.se
Postat av: Sandra

Dt är svårt sånt där med vänner..jag skulle vilja flytta och bygga upp nya kontakter, iallafall så känns det så emellanåt. Håll fast vid de vänner du vet att verkligen finns där!
KRAM

2008-02-27 @ 22:10:15
URL: http://Sil3nce.blogg.se
Postat av: Erica,

Jag blev arg när jag fick ditt sms, vi skulle ju låta dem höra av sig ;P.

Men ja, vi får väl se hur det blir.
Bäst att alla har stora hemliga planer som de inte avslöjat bara ;)

2008-02-28 @ 08:02:36
URL: http://donotpanic.blogg.se
Postat av: Idaho

Vänner hit, vänner dit, vissa äkta, andra skit. Efter ett tag märker man vilka som är dom riktiga vännerna.. Även om det inte är så kul alla gånger! =/

2008-02-28 @ 10:31:27
URL: http://Idaaahooe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback