vågens siffror!

image1491

Alldeles precis så var jag ner och vägde mig, något jag inte gjort på ett bra tag då jag finner det ganska onödigt och ångestframkallande. Men ikväll kände jag för att få mina farhågor bekräftade - Jag har gått upp i vikt!
Inte lite heller, utan ca 3 kilo på två veckor.

Hade det varit för två år sedan, eller tillochmed ett år sedan hade jag slutat äta och tänkt på vågens elaka siffror dygnet runt. Men som det ser ut idag så är min reaktion annorlunda. Jag accepterar siffrorna som visas, det är inte direkt så att jag gjort något för att förhindra det. Jag orkar helt enkelt inte bry mig, jag trivs med mig själv för första gången. Varför förstöra det?

Men ändå kan jag inte sluta tänka på om jag faktiskt börjat bry mig för lite? Jag menar, tänk om det fortsätter såhär. Hur ser jag då ut om ett år? Inte för att jag är orolig i dagsläget, men jag har ändå det i tankarna.

Men trots allt så måste jag nog ta över kontrollen igen. Inte överdrivet, jag trivs som sagt med hur jag är. Men jag ska tänka mer på att inte äta allt som kommer i min väg och att ta upp träningen på allvar nu. Det får absolut inte gå till överdrift, utan i lagom mängd där jag mår bra och känner att jag orkar! Jag har ryggen att tänka på så kan inte alltid ge så mycket jag vill vad gäller träning.

Jag är nöjd med mig själv, jag älskar mig själv!
Det ska inte vågens siffror få ändra på!

Är man kvinna ska man se ut som en!

2008-02-19 @ 21:00:29 Funderingar, tankar Permalink

Kommentarer

Postat av: Louise

Gud vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg. Äntligen en tjej som älskar sig själv och är nöjd. Det är inte varje dag man läser/hör sånt! :D

2008-02-19 @ 21:18:21
URL: http://Louiiiiise.blogg.se
Postat av: Emelie

Oj oj oj, jag väger mig inte får bara panik av det :P

2008-02-19 @ 21:56:14
URL: http://celebratelife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback