behöver vi kärlek för att överleva?

Måndagens Outsiders handlade om människor som på ett eller annat sätt inte "passade" in i människoidealet. De stod ut ifrån allmänheten. De var outsiders.


Men det var inte det som rörde mig. Utan det slog mig plötsligt under programmet att alla som medverkade sa något i stil med; "Jag ville inget annat än att hitta någon och bli kär i." eller "Jag tänkte att jag aldrig skulle få någon." Allt verkade kretsa kring kärlek och att hitta den rätta. Är det verkligen så? Att allt kretsar kring kärlek? Nu menar jag inte kärleken till kompisar och familjen utan till en "partner". Är det så livsviktigt att hitta den?


Nu kanske jag låter helt anti-kärlek men så är det absolut inte. Jag älskar kärleken men man får inte ta den för allvarligt. Men kanske är människan byggd till att leva tillsammans med en annan, vad vet jag?


Att bygga upp hela sitt liv kring den är att överdriva. Det finns så mycket mer att hämta i livet. Mer att uppnå än att hitta någon att älska. Alla människor är unika och vi finns här för att åstadkomma saker. Att hitta någon att dela allt med ser jag som en bonus, ett stort plus. Jag tror att alla människor behöver kärlek, men att allt ska kretsa kring den köper jag inte.


Kanske skriver jag det här för att jag just nu inte har någon att älska.
Kanske skriver jag det här för att jag faktiskt saknar kärleken.


Det här är mina åsikter och dem står jag för. Dela gärna med er av era.
Vad tycker ni? Behöver vi kärlek för att överleva?

2008-03-15 @ 13:48:40 Funderingar, tankar Permalink

Kommentarer

Postat av: Erik Keding

Jo jag tror på det, alla behöver kärlek för att överleva! Men jag tror inte dom menar endast kärlek som kärlek vara ett par kärlek. Utan endast mänsklig kärlek :)

2008-03-15 @ 13:51:25
URL: http://theartist.blogg.se
Postat av: Malin

ojdå =/ överlevde du jobbet?

2008-03-15 @ 16:58:10
URL: http://chakrat.blogg.se
Postat av: Ellen

Jag kan tänka mig att man kanske, speciellt när man är annorlunda, gärna vill uppnå saker som de "vanliga" i samhället gör och en typisk "norm" är nog att man ska ha en partner. Så det kan ju vara därför.

Sen kan man ju känna att "alla har någon utom jag" även om man inte är annorlunda, som de i Outsiders var. Men, lite som du säger, det är ju konstigt att man egentligen ska behöva få bekräftelse i form av att någon gillar en, för att man ska vara säker på sig själv. Men ja... alla är ju olika men jag håller med dig, man ska inte ta för allvarligt på det där med att hitta någon att vara tillsammans med. Sånt där ska ju ta tid liksom :)

2008-03-15 @ 18:39:52
URL: http://fuckingfancy.blogg.se
Postat av: Marie

jag tror att vi behöver kärlek ja..all sorts kärlek :)

2008-03-15 @ 22:08:32
URL: http://marieJHk.blogg.se
Postat av: Malin

jag har haft det bra =) du då?

2008-03-15 @ 22:19:29
URL: http://Chakrat.blogg.se
Postat av: Marie

tack så mycket :)

2008-03-15 @ 22:46:47
URL: http://marieJHk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback