paniiiiiik!

Jag har lite småpanik (Läs; superdupermegapanik!) nu. Den 3e november har vi muntliga nationella i Svenska B och igår skulle vårat PM vara inlämnat. Jag har inte skrivit ett ord på mitt och därför inte lämnat in det av en logisk anledning. Men vi har som tur är veckan ut att mejla det till våran lärare. Saken är den, att jag har ingen aning om vad jag ska skriva om. Ingen bild eller text ut häftet säger mig något och temat är "Intryck och avtryck". Jag vet vad jag vill skriva om, det är inga problem. Men jag kan inte skriva om det pga. det satans häftet. Vi måste ha text och bild därifrån och bygga vårt PM efter det. Hade jag inte haft chans på MVG i kursen hade jag inte brytt mig. Men nu är läget så att jag har chans till högsta betyg och jag vill inte sabba det på mållinjen. Kan någon tala om för mig hur jag ska göra? Säg inte att jag ska andas och ta det lugnt, för det har jag slutat med för länge sen!

Jag lever på paniken just nu!
2008-10-22 @ 19:00:14 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Marie

usch kommer ihåg det där. man ska välja en bild eller text som man ska prata om. USCH. förstår hur du känner. hoppas du kommer på något bra. good luck!

2008-10-22 @ 19:23:59
URL: http://mariejhk.blogg.se/
Postat av: Erica,

jag har valt en bild, den där med killen som läser. Sedan har jag plockat en helt random text från ett annat ställe :).



Du behöver bara ha EN sak från häftet, inte båda. Så hittat EN bild eller text du kan snacka om, och hitta den andra bilden eller texten någon annanstans =)

2008-10-22 @ 20:05:13
URL: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: Erica,

svar: hrm okey. ..men vänd på det då! :D.

tänk på vad som gör intryck och avtryck på dig, och försök sedan matcha en bild eller text ur häftet sen, behöver ju inte vara en hel text du vet, räcker med en mening! =)

2008-10-22 @ 20:49:37
URL: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: sofia

kom du på något bra sen då? :) har samma problem som dig, vet vad jag vill prata om men får inte in det.. ;P

2008-10-28 @ 23:02:46
Postat av: mojsan

Sofia; Nja, jag fick till ett slarvigt PM. Men nu har jag ändå problem med vad jag ska skriva om. Men det får bli som det blir :)



Det hade varit mycket enklare om jag fått göra det som jag vill själv.

2008-10-28 @ 23:43:12
URL: http://axeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback