Rökdykning utan rök, men nog så jobbigt ändå!


Jag sitter och kollar igenom gamla bilder och får lite nostalgiryck. Denna bild är ifrån april 2005 då jag och Andreas (längst fram på bild) praoade på brandstationen där min pappa jobbar. Här prövar vi på rökdykning, dock utan röken. Men nog var det jobbigt ändå. Slangen på 25 meter som man ska bära runt på för att sedan hitta ut är inte att leka med. Sedan att krångla sig in bland små utrymmen, klättra och krypa - Det var jobbigt! Jag kommer ihåg att det var svårt att andas i masken trots att syrgasen var på!  Varmt som satan blev det också, tänk då när det är på riktigt och personer som min pappa bland annat, kastar på sig kläderna och går in i eld och tjock rök! Dessa personer är verklighetens riktiga hjältar!
2008-10-28 @ 23:15:14 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Louise

Jag håller med, brandmän är de riktiga hjältarna. Jag är så stolt över min pappa som är brandman, varje gång den där förbaskade brandsökaren piper så blir jag först arg men sedan glad... liksom.. brandman, det är cooolt! Jag ska alltid med när det är besiktning (stavning?(a)), att åka brandbil är det roligaste som finns...

2008-10-29 @ 10:28:42
URL: http://louiiiiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback