skolan får mig att må illa!

Skolan tar knäcken på mig! Alla förväntningar och krav från alla håll. För jag vet att lärarna har krav på mig. De säger hela tiden "Du kan så mycket mer!", "Du har chans till ett högt betyg", "Du är så otroligt smart!" osv osv. JAG ÄR FÖR FAN INTE PERFEKT! Får man skrika det till lärarna och resten av världen? Enda sen skolan började igen har jag kämpat mig igenom varje dag. Jag har haft en ihållande magkatarr sen augusti tack vare skolan och all press.

Tänk om jag inte orkar mer? Om jag bara ger upp och skiter i skolan?
Jag vill inte det, det är som att snubbla och slå ihjäl sig på mållinjen. Det är så nära nu, 8 månader. Sedan aldrig mer skola!

Värst av allt är svenskan som ska skrivas. Muntliga nationella. Tänk om jag bara skulle ta och skita i den? Nationella kan ju ändå inte sänka något betyg. Men klart att det skulle påverka min chans till MVG. Men just nu orkar jag faktiskt inte bry mig. Skolan är bara.. skolan! Ett betyg bestämmer inte hur resten av mitt liv ska bli. Tänk så många som fått IG i svenska men som ändå blivit något. Ett betyg är inte allt, skolan är inte allt.

Varför står man ut med all press? Jag orkar iallafall inte mycket mer.
Jag har hört att sista året ska vara roligt och gå fort. Vilken dum jävel sa det?
Mitt sista år visar sig vara ett helvetes år. Iallafall den här terminen. Nästa termin består till störst del utav praktik!

Jag vet som sagt inte vad jag ska ta mig till. Men jag vet att ett betyg inte påverkar resten av mitt liv!
Från och med nu tänker jag försöka slå dövörat till när lärarna kommer där med sitt äckliga leende och säger hur duktig jag är och hur mycket jag kan åstadkomma om jag bara bestämmer mig för det.  Det sätter världens press på mig och det slutar med att jag mår sjukt dåligt och inte orkar mer! Skolan är riktigt lidande just nu men jag orkar inte göra något åt det.

Nej nu ska jag sova och drömma om ett skolfritt liv!
2008-10-22 @ 22:52:48 Funderingar, tankar Permalink

Kommentarer

Postat av: Erica,

svar: du vet att jag inte kan strunta i det xD.



Prata om kärlek my! hur en person kan göra ett intryck på dig, och sedan lämna ett helt annat avrtyck! =)

2008-10-23 @ 07:28:55
URL: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: Marie

vet hur det känns.. :( skolan kan vara så jävla hemskt. Ge inte upp, vila ut över lovet gumman.

2008-10-23 @ 11:59:51
URL: http://mariejhk.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Kom igen nu! det är bara 8 månader kvar! Det grejar du! :)



fast jag vet att jag var precis lika sjukt trött på lärarnas tjat från alla håll och kanter!! Men håll ut! Det kmr att bli bra! I promise you! ;D

2008-10-23 @ 15:13:52
URL: http://ullerika.webblogg.se/
Postat av: Tessan!

Som vi sa när vi möte religion läraren.

"Har ni något att säga till mig?"

"Hm, NEJ! "

Skolan är valfri! Men kom igen vi klarar sista, jag knuffar dig i mål annars;)

2008-10-23 @ 16:15:31
URL: http://grablers.blogg.se/
Postat av: Louise

Kunde inte sagt det bättre själv. Jag har varit riktigt negativ mot alla lärare idag... tror till och med att rektorn för första gången lyssnade på någon elev. Dessutom sa jag till min mentor att jag skulle hoppa av, då kom hans dumma kommentar "Louise, det är tur att jag känner dig så väl, du skämtar bara". Jag har verkligen tappat suget, har inte alls lämnat in några arbeten i tid... men det jag skulle säga var iaf att du det du skrivit i texten är precis så jag känner nu! Lärarna vet att man kan ge mer och att man är duktig och sådär...

2008-10-23 @ 16:46:10
URL: http://louiiiiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback