Sluta gnäll och gör något åt saken!

Jag måste bara ta upp en sak som jag stör mig något enorm på. Som gör mig rent förbannad då och då. Vid flera tillfällen har jag hört och läst "Åh jag har inga pengar!" eller "Fan, du har alltid pengar. Det är orättvist!" .
Jag har ett tips till dessa människor:
 - Skaffa er ett jobb!!

Det är inte svårt alls. Skriv en CV och skicka/lämna till olika ställen där du kan tänka dig att jobba. Det behövs alltid extra folk och när man är arton så är chansen större att de nappar. För vi yngre är "billigare". Gnäll inte bara, utan gör något åt det!

Sedan när man får höra "Ja men du har ju alltid pengar!" . För det första har jag inte alls alltid pengar, jag lånar utav mamma och pappa då och då. Jag är för tillfället skyldig dem 1500 kronor, men det hör inte hit. För det mesta har jag pengar ja, men vet ni varför? Jag har två jobb. På ett demensboende och inom hemtjänsten. Jag jobbar för mina pengar och förtjänar dem verkligen. Då vill jag inte komma och höra att det är orättvist. Det gör mig förbannad!

Om det nu är så orättvist, ja men gör som jag. Jobba!
Även fast ett jobb verkar tråkigt och kanske inte passar dig, ta det ändå! Du tjänar pengar, får erfarenhet och kan använda det som referens senare i livet. Bara för att du tar ett jobb betyder inte det att du behöver stanna där resten utav livet. Men man måste samla på sig lite jobberfarenhet annars kommer du aldrig att få jobb. De som anställer vill till stor del ha personal med erfarenhet. Och det får man bara genom att jobba.

Så ni som gnäller om att ni inte har pengar eller anser att det är orättvist att vi med jobb har pengar. Ja ni vet vad ni ska göra, eller hur? Skaffa er ett jobb, tjäna pengar och le!!
2009-01-25 @ 21:03:44 Funderingar, tankar Permalink

Kommentarer

Postat av: Louise

Stående ovationer förjävla bra skrivit! (och ursäkta ordval och eventuellt stavfel). :D

2009-01-25 @ 22:38:16
URL: http://louiiiiise.blogg.se/
Postat av: Erica,

bra skrivet!

2009-01-28 @ 19:57:16
URL: http://donotpanic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback