Varför är vi så rädda?

Varför är vi så rädda för att visa vilka vi egentligen är? 

Vi är alla födda med olika utseenden och olika personligheter men ändå så försöker vi alltid ändra på oss.
Både till det yttre och inre. Vi försöker hela tiden anpassa oss efter andra. Vara andra till lags. Men för vems vinning? Min egen? Nej knappast! Det enda som händer när du försöker ändra din person är att du blir olycklig. Du kommer inte längre veta vem du är.  Det skadar bara dig själv, något oerhört.

Det kommer alltid finnas saker man vill ändra.
Men i slutändan så har vi bara en kropp, en personlighet.
Ta vara på den, älska dig själv.

Ändrar man på sig för mycket så blir det bara pannkaka av det.
Jag kan erkänna att jag många gånger har försökt ändra personlighet för att anpassa mig till andra.
 Men det är slut med det nu. Jag är den jag är och det ska ingen få ändra Take me or leave me!
Jag är väldigt väldigt envis på gränsen till jag vet inte vad. Sjukligt envis?
Jag blir också arg från noll till hundra på bara sekunder.

Märker ni hur jag bara tog upp "negativa" sidor.
Det är så lätt, man fokuserar i stort sett bara på de negativa.
Vi måste alla lära oss att se de positiva sidorna hos oss själva och alla andra!


Så ta vara på er själva och stå för vem ni är!
Ändra inte på er för någon.
2007-08-14 @ 20:43:30 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Paula

Oerhört tänkvärt. Önskar att jag alltid kunde tänka så, men det är svårt... Ibland så ler man mot sig själv i spegeln och inser att hela världen runtomkring är vacker och vill ta del av allt livet har att ge. Ibland är det tvärtom. men det är bara att "Keep on struggling och hitta fotfäste längre fram!" =)

2007-08-14 @ 20:50:24
URL: http://helgonet.blogg.se
Postat av: Egoina

bra skrivet!

2007-08-14 @ 20:56:57
URL: http://egoina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback