Bröllop 3o juni 2oo7

Jag var som redan skrivet på min kusin och hennes Pelles bröllop igår.
Det var helt jättefint! Min kusin var så otroligt vacker, har inte sett en finare människa tidigare. Hennes klänning var hur fin som helst, satt perfekt och det var den enda och första klänning hon prövade och det förstår jag, med den klänningen skulle jag inte ens titta åt en annan. Sen hennes hår, smink och naglar - Megafint!  Hon är alltid fin, men igår var hon alldeles extra! Pelle var fin han med i sina kläder.

Jag tänker inte skriva en hel bibel om det, för alla bröllop är väl ungefär samma. Med "tager du..." . Men jag kan säga att det var lite rörande när de stod där och sa efter prästen och sen "Ja!".. och Kyssen. Det är det finaste på hela bröllopet. Det tycker jag alltid.. Fast tycker det ska vara på engelska som i alla filmer "You may now kiss the bride.".

Efter själva vigseln så gick alla gäster ut ur kyrkan och sedan kom brudparet och alla kastade ris och tog kort. Det blixtrade som tusan, de var riktiga kändisar ;).  Sen kramade alla 100 gäster om paret och sa grattis och sånt.

Sedan gick vi till hembygdsgården som låg bara en liten bit från kyrkan. Där åts det mat och vi fick ett sånghäfte med massa låtar som vi sjöng tillsammans. Riktigt häftigt var det. Och sedan när alla började slå i glasen med gaffel så skulle brudparet ställa sig upp på stolar och kyssas, det hände måååånga gånger under kvällen kan jag säga ;). Men roligt var det!

Maten och efterrätten var supergod!
Vid 22 ungefär så kom bandetr som skulle spela, The Tribute. Några unga killar härifrån som spelar 50tals låtar. De var riktigt bra, så mycket dans blev det. Och ännu mer bål och alla började lulla till ;).
Kusinen bytte klänning och tog av sig skorna efter ett tag så hon också kunde släppa loss ;). Det var rätt gjort!

Vid 01 så gick jag, mamma & min farbror och hans sambo till bussen och klockan 02 var vi hemma!

Allt som allt såhär lite kortfattad så var dagen och kvällen riktigt rolig och fin!
Bilder kommer senare..  Har inte lagt in dem än! Men de kommer och de måste ses..

2007-07-01 @ 23:06:57 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback