Cursed

image413

"Jimmy och Ellie Myers är syskon som för en tid sedan förlorade sina föräldrar i en svår olycka. Jimmy är skolans nörd som är mobbad medan Ellie jobbar på ett tv-bolag och har ett instabilt förhållande med den populäre Jake. En kväll när de är på väg hem kör de på ett djur och krockar med en bil, denna bil voltar kraftigt och när Jimmy och Ellie försöker rädda kvinnan i bilen blir de attackerade av ett vilddjur. Efteråt påstår Jimmy att det var en varg, något som avvisas av myndigheterna som trams då det inte funnits vargar i Los Angeles på sjuttio år. Men efter att det har hänt flera underligheter på kort tid blir Jimmy övertygad om att en varulv har bitit dem och det är bara en tidsfråga innan de själva blir förvandlade. Men Ellie bara skakar på huvudet över sin broders tokigheter, hon har inte tid med sådant just nu i sitt liv. Sakta och säkert inser hon dock att hon håller på att förändras, har hennes bror rätt och hur kan man i så fall stoppa det?"

image414

Den här filmen har fått jättedåliga recensioner, både i USA och här i Sverige. Att det är en dålig film och att den är dåligt gjord.

Men jag tycker att den är jäkligt bra. Den har en sådan spänning som jag tycker om. Man sitter och hoppar i soffan så att popcorna flyger i vissa scener. Sånt älskar jag! Samtidigt som jag blir livrädd så fort jag stänger av tvn. Men det hör till.
Visst har filmen sina brister då scenerna blir allför överdrivna och onaturliga. Men så är det med de flesta filmer.

Den får 3 (MMM) av fem.
2007-07-22 @ 00:10:28 Tv & film Permalink

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback