Psykologisk vidrig

Skeleton Key var riktigt jävla psykologisk vidrig.  Jag tror inte jag varit med om något liknande när det gäller en film, kanske The shining då. Men den här var äcklig! Inte så där "Bu!" så man blir rädd. Utan psykologisk, när alla bitarna faller på plats så får man en sån där obehagskänsla i hela ryggmärgen och det går ilningar genom hela kroppen.  Den tar sig direkt in i huvudet. Man börjar nästan tro på det själv, det känns som att det händer här och inte i tvn. Det är bara en film, med skådespelare och en regissör som skrivit manus. Men ändå känns den så äckligt nära och riktig.

Ska inte avslöja någon av den för er som inte sett den.
Men jag rekommenderar er att se den, den var faktsikt ruskigt bra, men vidrig på mitt psykologiska sätt.

Jag älskar såna filmer som är just psykologiska. De har bäst "skrämsel" effekt på mig.
Jag tycker om att blir rädd enda in i benmärgen samtidigt som det skrämmer skiten ur mig!
Rädsla är då en konstig sak, man hatar den samtidigt som man älskar den!
2007-07-05 @ 00:54:40 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback