cancer

De senaste dagarna har jag tänkt mycket på den hemska sjukdomen cancer.
Det är en elak sjukdom som inte tar hänsyn till någon.

Den kan drabba alla.
Även de som inte förtjänar det.
Inte för att någon, någonsin förtjänar att få cancer men de personer som åstadkommer bra saker i livet och är stora förebilder och älskade personer. Även de drabbas.

Personer i din omgivning drabbas.
Du kan drabbas.


Man tror inte att det kan hända en själv förrän det händer en i din närhet.
Då känns det plötsligt mer verkligt. Då först inser man allvaret i det.

I skolan har vi precis läst en del om cancer och vad som händer och vad exakt det är för något.
Helt plötsligt vet jag för mycket om det. Jag vet saker jag inte vill veta.
Fast samtidigt känns det bra att ha kunskap om det, då vet man mer om vad som händer inuti och även utanpå.

Cancer borde inte finnas.
2007-10-11 @ 19:12:33 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Matilda

Det borde absolut inte få finnas!

2007-10-11 @ 20:01:28
URL: http://mattieblanchard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback