Thoughts about the future!


Sedan jag såg på High School musical 3 i söndags har jag tänkt mycket på framtiden. Inte framtiden som i om 20 år, utan den framtiden som är om sju månader. Då har vi tagit studenten och sagt tack och adjö till tretton år i skolan.

Om sju månader är det meningen att vi ska veta vad vi vill göra med våra liv. Kanske inte med hela våra liv, men ett tag framöver. Vi ska välja om vi ska plugga vidare eller jobba. Vill vi plugga vidare måste vi bestämma det redan innan april då högskolesökningen startar. Efter att vi bestämt oss för att antingen jobba, plugga eller båda delar så kommer nästa steg. Är jag redo att lämna hemmets trygghet för att bygga mitt egna boende? Vart ska jag bo någonstans?

Så långt ser jag det nu. Det andra som att starta familj ligger längre fram och det tänker jag inte lägga ner någon tankekraft vid just nu. Det får komma senare, när det blir med aktuellt.

Jag kan också passa på att berätta för er vad jag vill med mitt liv.
Om sju månader har jag gått ut skolan. Jag hoppas att jag då är kvar och jobbar extra genom bemanningscenter om jag inte skulle få jobb på min praktikplats där jag kommer befinna mig från 13 januari och tio veckor framåt.
Annars är jag lite sugen på att åka som Au Pair ett år till USA och då måste jag söka i januari. Är jag redo för det? Kommer jag klara av att vara härifrån så pass länge? Det är verkligen en upplevelse och erfarenhet.

Samtidigt som jag är sugen på det, så vill jag jobba här i Sverige med det jag brinner för. Nämligen barn och ungdomar med problem av olika slag. Alkohol, droger, ätstörningar eller andra psykiska problem. Det är något jag verkligen känner att jag vill göra. Just nu är det Behandlingsassistent som lockar. Men jag har inga planer på att plugga vidare direkt utan tänker ta ett år eller två till att jobba, tjäna pengar och börjar tänka på att flytta hemifrån.

Flytta hemifrån ja. Vart ska jag bo? Det första jag tänker på är Stockholm, där hör jag hemma! Jag vill bort från småstaden Nynäshamn. Jag vill ha alla människor och rörelse runt mig. Och Stockholm är ju så fint. Men vart jag flyttar beror på vart jag jobbar.

Allt detta är saker som snurrar i mitt huvud just nu! Jag är säker på att jag inte är den enda som tänker på det. Det är ju trots allt stora steg i ens liv. Men jag tänker inte lägga ner något annat än några tankar på det.

Förr eller senare står framtiden där, hur mycket vi än försökt gömma oss för den!

2008-11-18 @ 20:48:24 Funderingar, tankar Permalink

Kommentarer

Postat av: Tessan

Klart du kommer klara det. Du kan göra precis vad du vill och om det inte går första gången vet du att du har familj och vänner att falla tillbaka på och vi sparkar upp dig på vägen sen igen också! ;)



You can do everything! <3

2008-11-18 @ 21:01:03
Postat av: Erica,

Bra skrivet My, tror att dessa tankar snurrar i mångas huvuden, men det kommer att lösa sig toppenbra =)

2008-11-18 @ 21:34:49
URL: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: lisa

vilket fint rum! sånt vill jag ha!

2008-11-19 @ 11:03:50
URL: http://lisisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback