SHIT!

Inatt så drömde jag så jävla hemskt.. Det började med att jag åkte med bästis till Libanon för att vara med på hans kusins bröllop. Jag skulle ha en gul klänning på mig och jag var jättefin! Sen så kom hans moster och vi hälsade på varandra, hon kunde inte engelska och jag kunde själkvklart inte arabiska. Men sen efter ett tag så sa hon något på franska så då frågade jag på franska om hon pratade det. Och det gjorde hon. Så vi pratade med varandra på franska. Sen på kvällen när jag och bästis var inne i hans rum och pratade så såg vi ett stort eldklot på himlen som åkte neråt fort. När det nuddade marken så exploderade det och det skakade i hela huset. Vi flög åt olika håll. Och det började brinna där den slog ner. Vi sa att det var en komet. Men innerst inne visste vi nog alla att det var en bomb. Sedan kom det en till och då höll bästis om mig så jag inte skulle ramla av skakningarna i marken. Vi var livrädda. Han visade det inte, men någonstans i hans ögon så såg jag det. En rädsla som sa "Det här är bara början, det kommer gå rakt åt helvete!".. Sen skulle han och hans kompis gå till ett ställe och fixa lite saker innan brölloppet, så jag stannade kvar hemma hos honom med hans mamma, kusin, moster och syskon.
  Bästis var inne på en toalett inne på ett kafe medans hans kompisar var någon annanstans. Helt plötsligt började några män att bråka och slå med flaskor på varandra och kasta dom med. Så bästis skulle stoppa slagsmålet. Men det var Israeliska soldater så dom började slå bästis och hugga honom med en kniv, först i vänster sida av magen sen i mitten och sedan mot hjärtat. Dom högg han även i armar och ben. Då kom kompisen för att försöka rädda honom men även han blev knivhuggen. Soldaterna slutade och lämnade dom där dom var, blodiga och näst intill döda. Jag kom dit och såg bäöstis ligga där, döende.. Jag skrek på hjälp och grät.. Sen vaknade jag med ett ryck!

Känslan sitter kvar i kroppen, så jävla hemskt! Går inte att beskriva. Men den rädslan jag såg i hans ögon kan inte vara annat än riktigt rädsla. Som säger att vi när soim helst ska dö. Jag mår dåligt av det som händer där nere just nu, för bästis skull. Är så jävla rädd om honom! Vill bara ha honom hos mig och säga att allt kommer att ordna sig, att det inte är något att oroa sig för. Men han är så mycket starkare än så. Så mina ord skulle nog inte vara till så stor nnytta.. För han vet att jag alltid finns här för honom.  Men jag förstår inte. Varför kan ingen göra något åt det som händer där nere? Varför ser alla bara på medans folk dör? Fan gör något i stället.. Som vi i Svrige, det är över 2000 svenskar där nere som är fast. Dom kommer inte därifrån eftersom att Israel har bombar flygplatserna i Libanon och blockar deras hamnar. Hade jag suttit i Sveriges regerning eller vad fan det är så hade jag gjort något. Inte bara suttit där och låtit det hända, helvete heller.. Visst det dom gör kanske inte skulle få stopp på det. Men vad förlorar dom på att försöka? Då har dom ju iallafall försökt.. Fan, kan dom inte bara göra vad dom kan.. försöka.. Få ett slut på det hela. Människor lider helt i onödan..
2006-07-14 @ 23:17:43 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback