Ellu.

It's a mad world..

Jag läste precis i aftonbladet om hur det är att vara ung tjej. Att många skulle känna sig tryggare att vara kille. Och att man på kvällarna går omvägar när man går ute, låtsas prata i mobilen eller springer. Av rädlsa för att något ska hända en. Och allt detta stämmer. Även så kränkningar i skolan och utanför. Av lärare, elever, okända. Det finns där hela tiden runtomkring en. "Hora", "Fitta", "Äckel". Bara några av många saker man får höra. Och dom vuxna gör ingenting för att på något sätt stoppa det. Dom bara låter det hända medans dom står och ser på med en kopp kaffe i handen. Vart fan sitter folks samvete och känslor?  Visst, det kanske inte ser ut som att tjejen tar åt sig, hon kanske skrattar bort det. Men man tar åt sig, man tar ALLTID åt sig.. Det sticker som knivar i en. Man kommer aldrig bort från det. Varje dag får man höra dessa ord av någon. Och det är jobbigt, man börjar undvika saker för att slippa det. Varför ska det behöva vara såhär? Varför kan inte dom som håller på att säga dessa ord, bara sluta. Det sårar! Tjejer är med om kränkningar hela tiden. Visst, killar blir säkert med kränkta, men absolut inte som tjejer, inte i närheten. Att vara tjej är värt NADA. Man är som bajs liksom. Jag blir så förbannad.Ingen rättvisa allt. Och allt prat om jämnställdhet. Jävla skitprat, bullshit..


Baby, me with me.
Take me, please..

Det är ju fan dig jag vill ha. Kan inte sluta tänka på dig. Blir påmind. Hela tiden..
Jag saknar jag hatar. Men jag hatar inte dig. Fan..Vet inte nånting. Vet bara att jag vill ha dig. Varför sa jag nej i helgen? Allt kunde vara så annorlunda nu, eller? Jag vet att det kan hända igen, och då kommer det göra ont.. För jag har nu mer känslor för dig än innan. Nu när vi inte ens träffas.
Såg dig flera gånger igår. Det högg till i hjärtat, och magen.. Jag blev varm.. Kan du inte bara komma där och säga att det är mig du vill ha, att du bara var osälker och rädd. Att det var därför du gjorde som du gjorde förut, snälla, kan det inte vara så? Jag klarar inte det här utan att veta något..
2006-05-16 @ 20:47:36 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback