07-04-10

Tack för kommentarerna! :)
Det värmer verkligen och får mig att vilja fortsätta skriva utan att det känns jobbigt! Tack :)

Börjar med att skriva om min dag idag.
Jag sov ganska dåligt inatt, vaknade till flera gånger och kunde inte riktigt somna om direkt utan låg och vred på mig ett tag, men tillslut så lyckades jag somna iallfall. Imorse vaknade jag av klockan som ringde, min första tanke var "Vafan har jag ställt klockan för? Det är ju lördag.." Sen kom jag på att haha neej det är de inte. Fan, måste upp.
Det var riktigt tungt! Men jag överlevde iallafall. Träffade älsklingen utanför och vi gick till bussen.
I skolan började vi med matte (BLÄ), Koordinationssystem tror jag det är vi håller på med nu, inte så himla svårt, mycket siffror bara. Större delen av lektionen gick åt till att fundera på om matteläraren aka Silikonlisa är gravid eller inte. Hon är en väldigt tränad människa annars med jättejätteplatt mage och nu var det en liten kula där, som syntes tydligt. Jättekul för henne :) även fast hon ligger lååångt ner på min lista!
 Dagen slutade med Social Omsorg i 3 !! timmar.. Grupparbete, min grupp ska skriva om Etik. Får se hur det går, jag orkade inte ens öppna boken :S. Hehe, får väl läsa igenom det hemma så det blir något gjort sedan..

Sen mötte jag älskling vid kvantum så tog vi bussen hem..
Nu sitter jag här och skriver och lyssnar på musik!
Får se vad som händer senare. Just nu känner jag inget behov alls av att göra något, trivs alldeles jättebra med att bara sitta här och inte göra någonting, bara kolla och tänka..

Måste bara skriva av mig om en viss sak. Nämner inga namn..
En av mina kompisar har blivit helt annorlunda sen hon blev tillsammans med sin pojkvän, jag ahr försökt säga det till henne tidigare och hon sa att hon skulle försöka att inte förändras för mycket.Men det har inte hjälp, bara blivit värre. Hon är kaxig, mallig. Hon kommer med såna kommentarer hela tiden som faktiskt sårar, inte alla men de flesta. Liksom, hur kul är det att höra "Åhh, kan du deeeet? Jag trodde inte du kunde det?" Liksom, hur svårt är det att göra mat?, städa.. Bara för jag aldrig behövt göra det tidigare i mitt liv så betyder inte det att jag inte kan, jag kan det lika bra som vem som helst.. Det sårar att höra kommentarer hela tiden om hur jag är och vad jag gör.. 
Och sen höra kommentarer om min pojkvän, visst dem är också kompisar, men håll vissa saker för dig själv. Jag går inte runt och säger saker om hennes även fast jag skulle kunna ge henne en hel bibel. Likaså om henne, jag kan sitta timmar, dygn och bara säga vad jag tycker om henne i vissa situationer och det hon gör.. 
När hon inte är med honom är det inte lika extremt, men ändå litegrann. Men såfort hon är med honom och jag är med så blir hon en HELT annan person, jag känner inte igen henne längre. Hon blir kaxig, uppkäftig, nästan bitchig. Det är inte kul alls. Tänk på det innan du förlorar fler än bara mig..
Jag ska ta det här med dig sen när jag känner att det är rätt tillfälle! Men tills dess så kanske du läser det här och tar åt dig..

Det blev ganska mycket skrivet nu!
Var inte riktigt meningen, men det känns så bra att bara få spy ur sig saker.

Nu ska jag fylla i lite papper från praktiken så att jag får min matersättning :)

Ha det bra! :)
2007-04-10 @ 17:52:42 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: fredde

jag bara älskar att du skriver igen!
hur var det att träffa mattias efter att han varit borta så länge du då? jag vet hur det är med vänner och när dom skaffar flickvän/pojkvän, dom kan förändras, ibland till något bättre, och i värsta fall till något sämre.. försök att prata med henne, eller skriv kanske ett brev, en lapp, ett mail.. eller så hoppas vi helt enkelt att hon läser det här och tar åt sig, fattar att det är henne det handlar om ;) lycka till!

2007-04-10 @ 18:54:34
Postat av: Erica,

Jag har funderat över Lisas gradivitet jag med ett tag.

2007-04-14 @ 18:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback