Brösthysteri.

En krönika jag skrev för någon månad sedan. Är faktiskt nöjd själv!
Skriv gärna kommentarer vad ni tycker :)


Jag blir så less på alla dessa enorma meloner till bröst. De finns överallt, ploppar upp som ovälkommna finnar. Vad hände med "Du är fin precis som du är"? Är det något som likt modet är ute efter en säsong?

Jag såg häromdagen filmen Snygg Sexig & Singel där några tjejer är inne på en toalett och pratar samtidigt som en hel klunga står och klämmer sönder brösten på den ene. Varför detta?

Jo, hon har silikonisar och hon har det bara för att visa upp dem. Inte den bästa ursäkten för att lägga sig under kniven och leva på socialbidrag de kommande fem åren. En godkänd ursäkt hade varit att "Jag hade absolut inga bröst alls och ville känna mig som en kvinna och inte som en planka. Därför lade jag mig under kniven." Då handlar det om självförtroende och inre känslor och det finns tillochmed bidrag att få.

Allt det här får mig att minnas första gången jag kom i kontakt med silikonbröst. Jag och en kompis var och såg på filmen Scary Movie med hennes mamma, vi var då elva år. I en scen så springer Pamela Anderson med brösten i vädret och med Scream-gubben efter sig. När han kommit ifatt så hugger han en kniv i hennes ena bröst och får med sig något ut. Min första tanke var "Varför har hon is i bröstet?". Det var ingen is utan ett implantat, men inte vet man det när man är elva år.

Det som gör mig riktigt irriterad är de som gjort bröstjobb men där brösten inte passar till kroppen utan man ser på flera mils avstånd att hon där har fejkisar.

Och så har vi unga tjejer som tar lån och köper nya bröst istället för någonstans att bo. Är det verkligen värt det frågar man sig. Ja skulle några säga, nej skulle andra säga. Allt är individuellt men jag personligen skulle säga att nej det är inte värt det, för tänk att du tar ut feta lånet, köper dem här nya brösten, fasta och stora. Allt är bra tills den dagen du upptäcker att det ena brösten inte längre har samma form, implantatet har "vandrat". Eller att du inte har kunnat betala tillbaka alla lånen och står med skuld upp till halsmandlarna. Var det då värt det? Nej jag tänkte väl det. Men om det nu är så att trots alla nackdelar väljer man ändå att fixa nya bröst så är det för att visa upp dem och för att det är så tidningar och media speglar den sexiga kvinnan. För inte är det för att brösten hänger och flyger.

Varför kan folk inte bara inse att alla är finast precis så som dem är. Alla ser inte likdana ut och ska inte göra det heller, då hade vi väl för tusan redan varit identiska från första början! Varje människa är unik, men ändå trots att alla vet om det så fortsätter hysterin i det här fallet kring stora och fasta bröst. Man blir så less, hur långt ska det behöva gå? Ska jordens alla kvinnor gå runt med jättebröst, få allvarliga ryggproblem och leva med stora skulder? För vad? Bättre självförtroende och vara sexig? Nej kom med något bättre för att övertyga, det är inte bara utsidan som gör en person sexig, det handlar om utstrålning och att tycka om och acceptera sig själv och sin kropp med dess mjuka. naturliga former och storlekar. Bara för att man får ett par nya bröst så kommer inte självförtroendet med på köpet, det sitter inte i brösten utan längre in.

Dem som först och främst fixar nya bröst är så kallade förebilder och vad fan sänder dom ut för signaler genom att gång på gång operera sig för att se bättre ut. Det får bara ännu fler unga tjejer att vilja göra samma sak, gå i sina idolers fotspår.

Nej sätt en åldersgräns på operationerna och inför undersökningar och tester både fysiskt och psykiskt för att sedan se vilka som ska få en operation och döm det efter behov och inte av fåfänga.

Eller bojkotta plastikoperationer helt och hållet och jobba på att alla ska acceptera sig själva och alla andra för den personen som finns innanför skalet! Så vad blir det?

2007-04-12 @ 19:52:12 Texter Permalink

Kommentarer

Postat av: Anonym

Jättebra krönika!! Jag håller med till max! du är väldigt duktig på att skriva.. eller har jag redan sagt det? :P
hahaha, is i brösten?! det var det roligaste jag hört på länge :P

2007-04-12 @ 21:36:18
Postat av: Anonym

/fredde förresten :P

2007-04-12 @ 21:36:33
Postat av: Erica,

Jag förstår att Angelique skrattade, underbar krönika My! duär jätteduktig =)

2007-04-14 @ 18:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback