wonderwall

Jag sitter och lyssnar på musik och så började jag tänka på hur mycket musik egentligen betyder, iallafall för mig. Och jag vet att för de flesta så betyder musiken otroligt mycket! Alla minnen man har från konserter, fester och från bara genom att lyssna. Man kopplar alltid ihop låtar till vissa personer och händelser! Vissa låtar betyder mer än andra. Man känner igen sig i texterna, ibland känns det som att dem är skrivna bara för mig!
Man klarar sig igenom mycket med hjälp av musiken faktiskt, den är som en hjälpande hand. Musiken är något som ingen annan kan vara. Den helar! Det här kanske låter hur sjukt som helst men såhär sitter jag och tänker nu. Tänkte dela med mig av det lite! Som sagt, musiken är en väldigt stor del av mitt liv. Jag lyssnar på musik hela tiden. Har alltid Ipoden med mig. När jag ionte har riktigt musik i öronen så har jag alltid en låt som jag går runt och tänker på, tänker på texten och melodin. Och i skolan brukar vi gå och sjunga och komma på egna låtar, så musiken är där hela hela tiden! Det är underbart! Hela livet är en sång!

Lite konserter jag varit på:

Westlife 2000 eller 2001?- Var typ det största fanet men slutade lyssna på dem ganska precis innan konserten! Konstigt..
Good Charlotte 2005 - Kommer inte ihåg så mycket från den tiden! Men då tyckte jag dem var grymma och bäst!
Children of bodom 2006 - Kaos!! Såg inte en enda låt med dem! satt utanför hela tiden efter första förbandets första låt då ALLA ramlade i en stor hög!!
Dia Psalma 2006 - Grymma :). Underbara låtar! "Du vet att luften den är gratis.."
Linkin Park 2007 - Kommer bli så jävla häftigt :D Snart!!! 

Sen har jag också vart på massa småkonserter på grönan, kungsan, i malmö. Massa typ Rix FM, NRJ, Okej, Ja massa, men då ser man ju hur många som helst!! 

Jag har ingen riktgit "stil". Förstår inte varför man ska det heller. Jag lyssna på det jag tycker är bra, oavsett.
Okej, jag kan säga att jag INTE lyssnar på opera, jazz, dansband och klassisk musik :S. Annars funkar o stort sett det mesta! Sen är det såklart vissa band och artister man bara vill spy på men så är det alltid!!

2007-04-19 @ 15:22:28 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Tack :) Håller med dig. det är riktigt läckert och coolt på samma gång =)

2007-04-19 @ 19:52:27
URL: http://hallonkyssar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback