Leopardgecko

image456

image458

Exakt såhär såg min lilla plutt Elsa ut, det ser ut som en klon alltså. Både "bebis" - bilden och den andra.
De här ödlorna är så otroligt söta, de har stora fina ögon och inte en sån där "reptiltunga" utan deras tungor är runda och alldeles röda!

De är väldigt gosvänliga trots deras storlek. De blir tama fort och tycker om att klättra.
Det var lite läskigt när de helt plötsligt var bak på ryggen :p.
De lär sig även att känna igen olika ljud.  Skithäftiga djur!

Vi hade 4 stycken ett tag.
Min Elsa och sen Teodor, Nisse & Tjockis.
Elsa klarade sig längst och blev åtta år!

Jag saknar faktiskt att ha henne. Jag saknar inte att rengöra terariet men att ha ett djur att ta hant om!

<3
2007-08-03 @ 21:46:14 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback