En stad av lego

Jag satt och kollade lite på smilisar och helt plötsligt dyker ett minne upp. Det är från när jag och min bror var små, jag var väl 6-7 år och han var 4-5. Vi sitter på golvet i hans rum och bygger en hel stad av lego, och familjer med legogubbarna. Vi har små hus, stora hus, bilar, affärer, bensinmacker. Allt fanns där. Vi hade lego i överflöd.
Det här gjorde vi mycket, varje morgon när någon av oss vaknade så smög vi in till den andre och väckte den och så började vi leka med lego.

Sen växte man såklart ifrån det och nu kan det gå flera dagar utan att vi säger något till varandra.
Då var vi som siamesiska tvillingar, vi gjorde allt tillsammans. Nu är vi som främlingar för varandra.
Men så blir det, jag tror det blir bättre igen om några år! Det hoppas jag iallafall.

image356
google.se
2007-07-02 @ 11:01:33 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Anna

Jag ÄLSKAR att leka med lego. jag har inte gjort det på några år, men vi har massor ute i förrådet. jag och min bror brukade leka med det när vi var mindre. vi får träffas nån dag och leka med lego. ;)

2007-07-02 @ 16:50:24
Postat av: mojsan

haha ja det får vi göra ;D

2007-07-02 @ 23:13:35
URL: http://axeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback