saving private Ryan

Jag såg nyss klart på filmen "rädda menige Ryan". Pappa köpte den idag! (Tack pappa.) Jag har tänkt köpa den hur länge soim helst nu. Det är verkligen en bra film, en absolut favorit. Jag vet inte hur många gånger jag tjatat om hur otroligt bra den är och att det är min favoritfilm osv. Men jag kan inte säga det tillräckligt! Den får det högsta betyg som går! Helt klart, ni måste bara se den!! Är ni känsliga för blod och döda människor så kanske det inte är någon film för er. Men den handlar om krig, vad kan man förvänta sig mer än blod och död?

FATTA HUR BRA VI HAR DET! om man bara kunde inse det oftare.

image425

Historien, som ses genom ögonen på en trupp amerikanska soldater, börjar med andra världskrigets historiska invasion, D-dagen, för att sedan förflytta sig bortom stranden när männen ger sig in på ett farligt specialuppdrag. Kapten John Miller (Tom Hanks) måste leda sina män bakom fiendens linjer för att hitta menige James Ryan, vars tre bröder dödats i strid. Med oddsen emot sig ifrågasätter männen sina order. Varför ska åtta män riskera sina liv för att rädda en man? Omgivna av krigets brutala verklighet söker var och en sitt eget svar - och styrkan att vinna över en osäker framtid med heder, anständighet och mod.

image426
2007-07-29 @ 01:42:56 Tv & film Permalink

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback