lik syrran, men ball ändå

Jag satt skönt i soffan med en skål popcprn framför mig, skulle precis sätta på en film när det ringer på dörren. Klockan är då 23.15 ca. Jag hör min lillebror från andra sidan dörren "Det är till mig, Erik och dem." Jaha, tänkte jag. Erik var och åt pizza hos mig idag. Undra vad ni ska hitta på för bus. Så han tog på sig en tröja och gick ner och sa till mamma att han drar ut. Sen hör jag hur de båda mopparna drar iväg.
Då kommer mamma upp i bara nattlinne och är lite småirriterad "Han har suttit inne vid datorn hela dagen och nu ska han gå ut. Kvart över elva!!" Då sa jag lugnt att det är väl bra att han går ut och träffar kompisar, att han har ett "liv" utanför hockeyn och datorn. Nu börjas det om med nästa för lilla mamma, sitta uppe länge och vänta på sina barn som är ute och ränner på kvällar och nätterna. Han är ju femton nu med moppe och allt, klart han måste visa upp sig för brudarna fastän han inte låtsas om att det finns några såna varelser, dom kan ju vara farliga!

Han är en sur och tystlåten tonårsgrabb som ägnar all sin vakna tid åt hockey och datorn, men under den där balla tuffa ytan så är han en känslig genomgo kille. Den sidan av honom ligger där och bara väntar på att få bryta sig ut och visa upp sig för världen. Min bror är en riktigt hunk.

image305

Han har det mesta, kan det mesta och börjar nu bli oerhört lik syrran sin ;)
Ränna ute på kvällarna vare sig han får eller inte.
"Neeeeeeej" kan jag nästan höra mamma tänka "Inte en till!!!" . Men hon kan vara lugn för jag har slutat med det till en viss del, jag har det jag vill ha. Jag behöver inte det, att inte lyssna på mamma och pappa, göra tvärtimot vad dom säger. Träffa miljontals killar i veckan. Jag har min pojke och jag har mina vänner. Jag har även en till sak, förtroende för mina föräldrar, jag vet att jag kan säga vad jag ska göra, jag behöver inte längre ljuga ihop något som jag var mästare på för bara något år sedan. Dem litar även på mig, på riktigt för första gången! Det är allt jag behöver.

Tillbaka till ämnet, lillebror 15 år.
Som jag sa, han har det mesta, kan det mesta och en sak till..

JAG ÄR SYRRAN HAN ÄR LIK ;)
2007-06-20 @ 01:21:43 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback