Linkin Park, 25 maj 2oo7

Oj vart ska jag börja?

Vi åkte in till sthlm med 1-tåget och åt på mcdonalds, sedan gick vi tjejer in på H&M och köpte varsitt paraply för det såg ut som att det skulle bli regn, men det blev det ju inte ;), såklart!
  Efter det tog vi tunnelbanan mot globen och där var det redan en ganska lång kö så vi satte oss ner och började väntan, under tiden så gick killarna runt lite, flera gånger. Sen gick jag och Erica in i Globen shopping och kollade lite, letade toa :p. Sen gick vi tillbaka och då var kön sååå lång, aldrig sett en så lång kö Tyckte synd om de längst bak ;), eller itne så mycket. Har sån "skade-gjädje-när-det-inte-är-bra-för-andra" höhöhö..
   Vid halv 7 började dem släppa in och vi kom in snabbt, där sprang vi och ställde oss vid scenen, vi hamnade riktigt nära, bara några meter. Då satt alla ner på golvet, men när första förbandet Blindside som för övrigt var kassa så hamnade vi längre fram och där stod vi.. Då var trycket inte så stort än, men när det andra förbandet 30 seconds to mars började spela så var det tryck från alla håll och kanter och efter någon låt fick jag panik, fick ingen luft och alla tröck och hoppade och jag hade folks armbågar och händer över hela mig, men som tur var älsklingen där och släppte mig inte.  Men det blev ändå för mycket och jag började gråta, och sen gick jag därifrån ut mot kanten men då började folk putta mig framåt. Då började jag slåp mig ut och när dem såg att jag grät så släppta dem fram mig fort fort..   Jag ställde mig då på sidan vid staketet och där fanns det gått om plats och luft, och jag såg faktiskt mycket bättre där.
    Sen efter dem spelat så var det en lång paus och då kom Mattias ut och vi gick och letade efter Antonia och hämtade pengar och Ericas kamera.
sen jävlar, då började LINKIN PARK! Fan så häftigt det var, jag tog massa kort med hennes kamera, får se om det blev några att behålla.
    Det var så häftigt att se dem Live, och höra alla människor skrik!  Och så spelade dem mest gamla låtar som ALLA sjöng med på. In the end och Numb sjöng hela publiken, och på ´den första så sjöng bara vi en del och fan så mäktigt det var, att höra hela globen sjunga. Då blev man rörd kan jag säga!
 Sen sa Chester åt alla att ta upp sina mobiltelefoner och det gjordes, det var också så jäkla häftigt. ojojoj..
 Sen när dem hade spelat klart i stort sett och gått av scenen så skrek, visslade, klappade och stampade hela globen oavbrutet länge länge, fan vilken känsla. Då kom de upp på scenen och spelade några låtar till, och sen var det slut. 
     Det var den bästa konserten jag varit på lätt! Och min nya favoritlåt är What I've done, den går varm här!

När det var slut var det snabbt snabbt till tunnelbanan som var överfull med folk. Byte på Gullmarsplan till tunnelbana mot Farsta strand. Den var då försenad och när vi kom fram så sprang vi som bara den till pendeln, men förgäves. Den hade redan åkt. Varför matchar inte dem in varandra?.. Speceillt en sån här kväll när det är mycket folk, det måste dem ju veta om. Så det blev att vänta i Farsta i 30 minuter då vi tog tåget till VH och satt där och väntade 30 minuter tills tåget äntligen kom och vi fick åka hem.

Väl hemma regnade det så då kom paraplyet till användning ;)
Trött och alldeles jättemega slut kom vi hem 02.20 ungefär..
Jag somnade så fort huvudet nådde kudden..

En väldigt lyckad dag allt som allt :)
2007-05-26 @ 11:13:58 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback