flytta hemifrån

Hela dagen idag har jag varit på jättebra humör, har verkligen varit glad. Men så när jag kollade på Lyxfällan, så försvann det bra humöret och istället fick jag en känsla av hopplöshet. Kan inte förklara den på annat sätt än just hopplöshet. Tror det kan bero på att sönerna i dagens avsnitt var 20 & 24 år och bodde fortfarande hemma och hade sina flickvänner där. Tänk om det blir så för mig? Om jag inte har råd att flytta och bo ensam?

Jag vet att jag inte komma hamna i så stora skulder som de, för lite koll har jag och jag försöker redan nu att ta ansvar för min ekonomi så bra det går. Det är klart att det är svårt att spara för det finns ju så mycket man vill ha. Men just för tillfället är det inte hela världen att gå lite back, skillnad när man har hyra att betala.

Tänk när man flyttar hemifrån ensam eller kanske tillsammans med någon. Tänk hur allt kommer bli annorlunda. Men bara positivt tror jag, alltså det kanske inte är så kul i början att behöva betala precis allt själv. Men samtidigt, vilken enorm självständighetskänsla. Att ta egna beslut om hur jag ska sköta mitt hem, ingen som är där och säger hur jag ska göra och så. Få komma och gå precis som jag vill, ta hem vilka jag vill, göra vad jag vill - I mitt egna hem!

Jag längtar dit lite ändå.

2007-11-22 @ 21:30:14 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Caroline

att flytta hemifrån är nog de bästa jag har gjort. det är verkligen super skönt. o jag har klarat allt de ekonomiska bättre än jag trodde, så de ska nog gå bra för dig med! men passa på att njuta av att ha ett kylskåp med mat och slippa tänka på såna saker nu medans du kan :)

2007-11-22 @ 23:06:03
URL: http://carolinenordens.blogg.se
Postat av: Kim

De i lyxfällan är ju ganska extrema fall. Det kommer nog lösa sig :D

2007-11-23 @ 10:01:56
URL: http://www.kimmi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback