Jag är inte ledsen för det jag skriver, för jag är inte ledsen för det jag känner.

Jag har många gånger skrivit att huvudanledningen till att jag gjorde en blogg var för att kunna ventilera mig i den. Att skriva min innersta tankar och känslor om jag så känner att jag behöver det. Ibland har det kommit ett sådant inlägg, men inte ofta. En av anledningarna till det är att jag varit osäker på hur mycket jag vill dela med mig av, hur mycket jag vill blotta mig själv. En annan anledning är att jag inte vill hänga ut någon person här och att det finns de som läser min blogg som jag inte vill såra på något sätt. Jag ska inte behöva tänka så, det är min blogg. Jag behöver skriva av mig ibland och jag tänker göra det. Jag skriver inga namn, då hänger jag inte ut någon. 

Jag är inte ledsen för det jag skriver, för jag är inte ledsen för det jag känner.
Det är ingenting jag väljer!

Jag mår så himla bra nu, har faktiskt aldrig mått bättre. Inte vad jag kan komma ihåg iallafall. Den känslan, av äkta glädje och lycka. Den är helt oslagbar, jag önskar att varje människa kunde känna som jag hela tiden! Men samtidigt så måste man må dåligt ibland för att veta när man mår bra. Det är helt underbart att må som jag gör, känna hur livet är ljusare än aldrig förr! Att vakna upp varje morgon utan en klump i magen som växer sig större under dagen och som på kvällen till sist är så stor att det gör ont! Det är då det brister, jag vet inte hur många nätter jag gråtit mig själv till sömns! Eller hur många dagar det senaste året jag gått med klumpen, jag kan inte räkna det. Men nu, senaste veckan har jag inte fällt en enda tår (okej, bara framför tvn). Jag har inte haft ens en början  till klump i magen och jag är lycklig! Jag vill älska hela världen! Krama alla människor på jorden. Sprida och dela min lycka med er alla!

Även fast jag mår såhär bra och aldrig vill må dåligt igen så känner jag mig taskig. Ska man verkligen må såhär bra efter att nyligen brutit upp ett långt förhållande? Är inte det fel?  Då har jag ett svar till mig själv - Nej det är inte fel! Har man en klump i magen och gråter på kvällarna, så är det något som inte är rätt. Då är det något som inte fungerar!

Det jag gjorde, var det bästa jag kunde göra! (Förlåt!)  Vad är det egentligen jag säger förlåt för? Jag har inte gjort något fel. Jag förtjänar att må bra, jag förtjänar det bästa!

Jag förtjänar att vara lycklig!
2007-11-27 @ 18:57:53 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Sandra

Låter som att du och jag är ganska lika Mojsan. Ska vi ventilera oss på msn?
Kram

2007-11-27 @ 19:00:25
URL: http://Sil3nce.blogg.se
Postat av: huge

Hhhej
du har kommit lång väg kram

2007-11-27 @ 20:23:17
Postat av: mojsan

Huge - Tack, tror du det? :)

2007-11-27 @ 21:12:54
URL: http://axeln.blogg.se/
Postat av: huge

Ja My!

Du har kommit till insikat att du skriver fa fan du vill och är det någon som tar illa upp får dom antingen sluta läsa eller dra åt pepparn,

dessutom har du kommit på att du antagligen inte var så himla stormande kär när du alltid gick och la den med en klump imagen ock började grina (det kallas inte kärlek utan självuppoffrande )

Du börjar bli stor My och jag gillar det som sagt var skriv om allt du vill kärlek sorg sex och samlevnad osv ,sen verkar det som om du har fått flera som vill att du skall lösa problem via msn så jag lägger ner min msn sida och kommer att läsa den kanske 1 gång i veckan i bästa fall , du vet att jag finns för dej och jag kramar dej ömt som en lilla syster kram

2007-11-28 @ 19:48:31
Postat av: mojsan

Huge - sådär, nu kan jag svara på det :)

Ja precis, det är min blogg. Jag skriver vad jag vill!
Nej jag var väl inte det i slutet iallafall, var mer som en trygghet att ha honom.

Ja hehe, det verkar så! Men jag vet vart du finns :)

Ha det bra!

2007-11-30 @ 14:38:29
URL: http://axeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback