kan man någonsin glömma de man älskar?

Jag kan verkligen inte sova, för mycket tankar som snurrar runt.
När jag lagt mig tillrätta i sängen och känner hur trött jag är, det är då tankarna kommer farande. Och det finns inget stopp, utan det bara ös på.

Kände att jag var tvungen att smyga upp och skriva av mig lite.
Jag ska försöka beskriva hur jag känner just nu, även fast det är otroligt svårt.

Det känns som att någon sugit ut lyckan ur mig, som i Harry Potter. De där typerna som kommer och suger ut livslusten ur dem. Precis så känns det. Allt blev plötsligt väldigt grått och kallt.

Men så försöker jag tänka vad den känslan kan bero på och var den kommer ifrån.
Det enda jag kan komma på är.. ingenting.
Jag är lycklig, jag mår bra. Jag har allt jag kan önska mig just nu, i stort sett. Visst finns det saker som jag önskar mig, men det är omöjliga saker.

Nu högg känslan till igen. Jag tror jag kom på det.
Jag vet att jag saknar, det gör jag hela tiden. Jag saknar bortgångna familjemedlemmar och förlorade kontakter med vänner och personer som betytt mycket för mig. Jag saknar även tider som varit. De oförglömliga stunderna.

Det bränner hål i själen.

Jag vet att jag inte har kommit över det som tidigare hänt.
Jag vill och vill inte. Jag vågar inte släppa taget och komma över.
Jag är rädd för att glömma de som en gång var en del av mig.

Men kan man någonsin glömma de man älskar?
2007-10-23 @ 23:33:54 Betydelsefullt Permalink

Kommentarer

Postat av: RoraaStar

Nej.. Man kan inte glömma dom man en gång älskat .
Dom kommer alltid att ha en speciell plats i en hjärta, dom har lämnat kvar något där .. något som alltid kommer att finnas där .. bara för att man inte tänker på dom 24/7 så betyder det inte att man älskar dom mindre .. jag tänker inte på att jag en gång älskat hela tiden.. men jag vet att dom finns där inne, dom kommer alltid att finnas där.. ha dendär speciella platsen som ingen kan ta ifrån dom.. det kan vara bra att släppa lite på saknaden.. fina minnen kommer och går. lika så fina personer .. tänk på allt fint du haft, och tänk på att du kommer
få 1000 fler lika fina, eller tillochmed finare minnen i livet.. :)

2007-10-24 @ 08:17:10
URL: http://Roraastar.blogg.se
Postat av: Erica,

Jag kommer aldrig att glömma dig i alla fall, även om vi tappar kontakten och blir gamla tanter, då ska jag minnas dig i alla fall, och ringa ;)

2007-10-24 @ 08:19:07
URL: http://donotpanic.blogg.se
Postat av: huge

Hej
Det är det jag menar att du har saker som måste komma ut ,livet går ut på att man får nya att älska och att man förlorar några .
Men dom man förlorar när man går vidare finns kvar om man själv vill i hjärtat och minnet DET ÄR DET VIKTIGASTE ATT KOMMA IHÅG ,man maåste prata om hur mycket man saknar dessa med någon närstående eller vän kram

2007-10-24 @ 12:36:14
Postat av: mojsan

Huge - Jo men det är sånt som ligger där bara.
Jag vet att man aldrig glömmer dem, men jag är ändå rädd för det.

Men aa.. jag vet inte.
Det var bara lite tankar jag hade då.
Idag känns det bättre.

2007-10-24 @ 16:50:07
URL: http://axeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback