sidensvans

Jag var inne på toaletten när Manne skrek "Mysan, vet du vad som hänt?"

När jag kom ut därifrån kom han springande mot mig "Koooom, en fågel ligger utanför. Den flög in i ditt fönster."
Jag följde med honom och där ligger en sidensvans alldeles platt på mage, det är bara stjärten som skakar lite.
Dödsryck tänkte jag. Vi ringde pappa för att se vad vi skulle göra, vi trodde den led.

Han sa att det kunde vara för att de äter bär som jäser och så blir dom som fulla och alldels snurriga.
Och det var nog rätt för då reste den upp huvudet och nu sitter den nästan upp.
Den nyktrar väl till sig snart, får man hoppas.
Vi har vart ute och tagit kort och klappat den lite, så fin fågel.

Får se när den tycker det är dags att flyga iväg från alla katter som finns här.
Den kan ha skadat ena vingen, för det är som en bula på den.

Sidensvansar är verkligen fina.
Speciellt på så här nära håll!

image816
2007-10-14 @ 11:55:54 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback