Stress

Tydliga tecken och varningssignaler:

  • Du känner dig trött på morgonen även när du har sovit länge och ostört flera nätter i rad.
  • Du är likgiltig och struntar i vad som händer omkring dig, eller känner dig nedstämd och orolig.
  • Du reagerar på ett helt nytt sätt på vardagliga händelser.
  • Du blir lätt irriterad och otålig över småsaker.
  • Du får ont i magen, spänningshuvudvärk eller hjärtklappning.
  • Du har svårare att koncentrera dig och glömmer lättare bort saker.


Jag har gått runt med någon form av stress sedan i maj då jag började jobba.
Det spelar ingen roll att jag är ledig i veckorna nu. För då är det skola och massor som ska göras.
Och jag vet att när helgen kommer så ska jag jobba igen.
Väl på jobbet är det full fart hela tiden, med massor som ska hinnas med. Helst på samma gång.
Jag ska stå i kassan och ta beställningar, ta beställningar via telefon, servera, duka av och fixa bak i disken.

Det är jättekul när det är full fart och jag älskar det.
Men kroppen gör det inte. Det slutar med att jag skakar, får hjärtklappning, huvudvärk och min rygg vill aldrig sluta göra ont.

Jag klagar inte.
Men min kropp gör..

Nu sitter jag och är småstressad.
För om 2,5 timme så börjar jag jobba.
Och jag och Mattias har bestämt att gå ut en sväng innan.
Men tiden rinner iväg..

Jag får försöka att ta det lugnt.
Ta saker som det kommer.
Inte stressa upp mig.
Men jag gör det inte medvetet.

2007-10-13 @ 12:34:32 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: huge

Hej
Koppla av och försök att ta det lugn inte stressa upp dej och sen måste du prata med chefen du måste vara ledig en helg i månaden
kram

2007-10-13 @ 15:35:04
Postat av: mojsan

svar till Huge:

Jo jag försöker, men det är inte så lätt.
Det är så mycket just nu.

Jag ska göra det när han kommer tillbaka (han är i spanien just nu.) Jag kommer aldrig orka med både skola och jobb annars.

:)

2007-10-14 @ 01:03:50
URL: http://axeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback