vi behövs

Alla människor behöver behövas!

Det stämmer så bra, alla behöver känna sig behövd.
Det kan handla om småsaker men även om större.
Som att det är dig din kompis kommer till när han/hon behöver någon att prata med.
Det är dig som h*n kommer till för att gråta och få stöd.
Det är dig som h*n väljer att öppna sig för och dela saker med.
Du är den första h*n ringer när något har hänt, bra som dåligt.

Men det kan också handla om andra saker.
Den där lilla kattungen eller hundvalpen du har hemma.
Den behöver dig för att växa och må bra.
Du behövs i världen.

När min lillebror frågar om jag kan hjälpa honom med läxan eller sitta med honom och se en film,
Då känner jag mig behövd, den lilla människan behöver min hjälp.
Han behöver mig när han ser film för att känna sig trygg.
Jag behövs.

Alla behövs vi, på olika sätt.
Men ändå samma sätt.

Varje människa behöver känna sig behövd.

2007-10-15 @ 17:12:53 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Shirleey

Fint skrivet =)

2007-10-15 @ 21:24:24
URL: http://shirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback