Den som kom på ordet perfekt var fan dum i huvudet.

Ni har nog alla försökt att leva upp till ordet perfekt.
För er själv eller för andra.
Ni har slitit som djur för att se så perfekta ut som ni bara kan.
Ni har suttit uppe många nätter för att öva er till ett perfekt inre.


Men ingen är felfri, ingen är perfekt.
Den som kom på ordet perfekt var fan dum i huvudet.
Förstod den personen hur mycket smärta det ordet skulle ställa till med?
Hur många som förstörts under åren för att leva upp till det ordet som inte ens går att leva upp till.
Förstod han det? Ja, jag får för mig att det var en kille som kom på det. (Inget illa menat mot er killar.)

Jag har många gånger försökt att leva upp till Perfekt, men gång på gång misslyckats.
Till slut gav jag upp. Förstod att det inte går att vara perfekt.
Ingen är perfekt, ingenting är perfekt!
Inte ens den finaste blomma, den finaste solnedgången.
Ingenting ingenting!

Perfekt är bara ett ord.
Ett dumt jävla ord som förstört så många människors liv.
Men det bara vandrar vidare i ordböcker utan att se sig om.
Se vad det orsakat. Den förrödelse det skapat.

 
"Till och med solen har sina fläckar."


Ingen är perfekt, kom ihåg det!
2007-09-06 @ 19:26:27 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback