Glömma och gå vidare.

Jag vet inte vad jag ska göra.
Jag har för mycket i mitt huvud.

Jag vill komma på vad jag vill .
För jag vet inte det.
Och nu menar jag inte att jag inte vet vad jag vill med hela livet, utan här och nu.

Jag vill kunna lägga allt jobbigt jag tidigare upplevt bakom mig.
Glömma och gå vidare.
Men jag kan inte, jag vågar inte.
Det gör för ont att tänka på det och ännu ondare att försöka glömma.

Jag vill glömma alla gånger jag blivit sårad.
Alla lögner och falskheter.

Men jag vill inte glömma alla de bra sakerna som även de gör ont att minnas.

Jag vill minnas allt från och med nu med glädje och kärlek.
Inte med ilska och sorg.

Kan jag få göra det?

2007-09-26 @ 23:19:19 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: huge

Hej Ja du kan glömma och gå vidare eller rättare sagt du måste ,ett sätt jag gjort för att göra avslut är att jag tog en skrivbok där jag skrev om allt bra som hänt sen vaände jag på den så jag skrev från slutet va boken där jag skrev allt det tråkiga som hänt och som jag gjort .
Den boken ligger begrav långt ner i ett skåp men för att få hjälp har jag visat den för en person som jag litar mycket på vilket hjälpt mej .
Dessutom har jag skrivit en lista på det som jag hjort andra som inte varit bra och har efter en lång tid nästan lyckas tala till dessa och be om usräkt för vad jag gjort (ungefär som Earl gör och det känns faktiskt skönt när någon eller några tar emot ursäkten ) Lycka till kram Ps som sagt var jag finns om du vill berätta något Ds

2007-09-27 @ 15:45:45
Postat av: mojsan

svar till Huge:
Ja jag ska lägga det bakom mig. Men vissa saker behöver jag tänka igenom och bearbeta tror jag.
Det låter som en smart sak det där med att skriva i en bok. För att se vad man gjort och kanske inte borde ha gjort.
Ja, tack :)

2007-09-27 @ 18:07:39
URL: http://axeln.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ta en dag i taget.
Lev för stunden
Gjort är gjort, och saker som hänt kommer alltid att vara en del av dig, det är bara att acceptera.
men istället för att tänka tillbaks så tänk frammåt, tänkpå just denhär sekunden, vad du ska göra nu.
Ha alltid kul.. vad du än gör, HA KUL! och må bra! det går bara man vill, tro mig!

2007-09-28 @ 17:38:15
Postat av: mojsan

svar till anonym:
Ja jag jobbar på det och känner att jag inte längre är rädd för framtiden. Den kan inte skada mig nu, för jag är inte där än.
tack :)

2007-09-28 @ 23:29:38
URL: http://axeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback