Mensbidrag?!

Jag var och handlade på konsum nu efter jobbet.
Fan vad dyrt det är med mensskydd. Bindor, tamponger, trosskydd.
Man blir ju fan pank en gång i månaden!

Okej, 22,50 kr för tamponger kanske inte låter så dyrt.
Men det känns i plånboken för man behöver kanske mer än ett paket vissa gånger plus bindor och trosskydd.
Alla använder inte tampong dygnet runt och även om man gör det så blir kostnaden för tamponger höga.

Bara nu gick det åt 50 kronor på det.
Och för någon dag sedan 30 kronor.
Så vi är redan uppe i 80 kronor!

Vi rundar upp det till 100 kronor i månaden.
Det blir på ett år 1200 kronor!
Nu börjar det låta mycket.
Tänk er då under hela tiden vi har mens.
Jag fick min när jag var 14 och kommer troligen att ha den tills jag är ca 50 år.
Då har jag mens i 36 år och årskostnaden är ca 1200 kronor. Då blir det alltså 36*1200= 43200 kronor!!
Tänk vad mycket man kan göra för de pengarna istället!

Jag tycker att det borde finnas mensbidrag på 100-200 kronor i månaden!
Jag vet att det är många som håller med mig och många som försökt att få det.
Men man kan aldrig sluta försöka få det att hända.

Då kommer alla killar/män komma och säga "Vi måste ju raka oss  varje dag! Vi vill också ha bidrag."
Det är ju inte i närheten lika jobbigt som att gå runt som en blödande fontän 1 vecka, 1 gång i månaden!
Och ont gör det. Mensvärk, humörsvängingar! 
Skulle inte ni killar vilja ha glada och snälla flickvänner hela tiden ?
För visst skulle vi bli lite gladare av att slippa lägga ut massa pengar, bara för att vi har blivit förbannade med mens!? 

Mensbidrag tack!
Håller ni inte med?

2007-09-01 @ 21:01:38 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Anonym

Skööön, go girl!

2007-09-01 @ 21:40:04
URL: http://juuliam.blogg.se
Postat av: Antonia

Jag har fan inte tänkt på det så :O men vi borde fan få det, för att det ska bli rättvist, killar behöver ju inte spendera pengar på sånt varje månad

2007-09-02 @ 00:57:48
Postat av: Erica,

200 kronor är kanske för mycket (Med tanke på hur många tjejer vi faktiskt är i Sverige och hur dyrt det skulle bli, sedan är det ju meningen att det ska vara ett bidrag och inte sponsring.)
100 kronor bidrag eller gratis tamponger, bindor m m för alla! :).

2007-09-02 @ 09:26:01
URL: http://donotpanic.blogg.se
Postat av: mojsan

svar till Antonia:
Okej, det har jag många gånger men först nu vill jag fan göra något åt det på riktigt!

2007-09-02 @ 09:59:38
URL: http://axeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback