Vi glömmer alla någon gång bort vilka vi är!

Jag vet att vi alla någon gång känner att vi inte räcker till.  vi börjar tvivla på oss själva och på vad vi kan.
Vi glömmer alla någon gång bort vilka vi är!
Vi ser bara felen, våra brister.

Vi känner oss misslyckade och tomma.
Vad har jag gjort? Varför räcker jag inte till?  Detta har vi nog alla tänkt många gånger.
Och vi är inte ensamma, alla tänker dessa tankar och känner dessa känslor många gånger om i livet.
Men jag tycker ändå inte att man ska behöva göra det.
Man ska inte behöva tvivla på sig själv, glömma bort sig själv.

Anledningen till att jag skriver detta är för att jag just nu i detta ögonblick känner exakt såhär.
Det känns som att jag inte räcker till! Jag vill vara mycket mer än vad jag är.
Men det kan jag inte och jag ska inte behöva vara det heller!
Jag är den jag är inte mer, inte mindre.
Och det får alla acceptera! Men den som har svårast att acceptera det är nog jag.
Jag har alltid alltid haft otroligt svårt att tro på mig själv. Och minsta lilla grej kan få mig att tvivla på hela min excistens.

Jag tycker inte ett dugg synd om mig själv. Jag blir bara arg på mig själv!
Jag får skylla mig själv som tar åt mig av fan allt.
Jag måste lära mig att allt inte är personligt.
En lärare kan tex säga ganska argt, "Många här har inte gjort ett dugg av det ni skulle göra! Ni tar inte saker på allvar." Även fast jag då vet till 100% att jag gjort det jag ska och tillochmed lämnat in arbetet så kan jag ta det personligt även fast det inte har ett skit med mig att göra. Jag hatar det! 

Men en sak vet jag klart.
När en nära person väljer att göra något annat än att träffa dig, då...
Då är det jävlar mig personligt!

2007-09-03 @ 21:49:25 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Anonym

you can do it girl!!!

2007-09-03 @ 22:29:09
URL: http://linnwright.blogg.se
Postat av: huge

Hej !
Ja man skall inte lägga allt för stor press på sig själv att man skall vara bäst och att alltid vara den som gör allt uta man skall göra sitt bästa och mer än det kan man inte begära av sig själv.
Men är det sen en vän som sviker genom att göra annat än att träffa dej då är det kanske inte en vän lite beroende vad det andra göromålet var kram

2007-09-03 @ 22:30:49
Postat av: Julia

Svar: Nja asså inte så mycket, kanske inte andra året, men åtminstone nian eller första. Så helt fel ute var jag inte :)
Absolut inte för att skryta, men folk verkar få den uppfattningen att jag är äldre än vad jag är ^^ Vet inte riktigt varför, men det kanske är på det sätter jag skriver, eller vad vet jag.
Mer jobb, eller? Det blir mer taget på allvar förstås, men det kanske bara är bra. Någon gång måste man ju komma igång, eller hur man nu skriver.
Ja, man kan ju som sagt inte lyckas alltid :)

2007-09-03 @ 22:33:53
URL: http://juwlig.blogg.se
Postat av: mojsan

svar till Huge:
Helt rätt, men det är svårt ändå. Även fast man vet om att man inte kan vara mer än vad man är.
Nej kanske inte, jag har tänkt mycket på det nu. På vilka som är ens "riktiga" vänner och jag tror jag börjat förstå det nu!
:) ha det bra!

2007-09-05 @ 21:24:02
URL: http://axeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback