Årets sista dag!

Det är helt galet hur fort året har gått. Det var ju inte alls länge sedan som vi skrek "Gott Nytt År" och kollade på fyrverkerierna. Känns det som. Men det var ju trots allt ett år sedan. Är det för att vi blir äldre som tiden går fortare, eller är det helt enkelt så att den faktiskt gör det? Kanske av naturliga skäl. Någon kanske vill få bort oss människor härifrån så tiden går fortare så vi ska kola någon gång. Vem vet? Lite skämt åsido. Men visst är det galet hur snabbt det faktiskt går?

När jag nu tänker tillbaka på året som gått är det stora blanka luckor. Vad hände egentligen 2008? Kanske är det helt enkelt så att ingenting minnesvärt hände där luckorna finns. Så är det nog. Men saker som faktiskt var värt något kommer jag ihåg och de ligger varmt om hjärtat.

Året 2008, vad hände egentligen?

Vi välkomnade det nya året hemma i Nynäs. Rättare sagt, hos Antonia. Vi var ett gäng där som åt mat och drack alkohol (fy på oss). Efter det så är det ganska blankt fram till den 2a april då jag blev myndig och det var en dag jag väntat länge på. Äntligen var den här och det firades med en liten fest med nära och kära.
Skolan slutade och jag & Tessan satte oss, den 8 juni på ett plan till Rhodos där vi spenderande en vecka i värmen. Vi åt god mat, solade och dansade hela nätterna! En resa jag aldrig glömmer.
Förövrigt spenderades sommaren på jobb med mina åldringar. Vilket jag trivdes alldeles utmärkt med!
Den sjätte augusti (ja, jag kommer ihåg datumet) träffade jag och Linus ute på krogen och vi började därefter att träffas. Där någonstans började även mitt sista år på Gymnasiet - Omvårdnadsprogrammet och det har varit den mest krävande terminen i mitt skolliv.
Åter till Linus
. Efter att ha träffats ett tag så blev vi den 19 oktober tillsammans och vi kilar stadigare och stadigare för var dag.
Den 19 november är en stor dag detta år. För första gången höll jag ett nyårslöfte och det var att jag skulle ha mitt körkort innan årets slut. Det fixade jag också!

Nu är det december. Nyårsafton. Sista dagen på 2008 och för att göra en liten summering av det som hänt så kan jag säga såhär..

Saker jag är riktigt nöjd med under året:
 
- Jag hittade min drömprins och blev kär.
- Rhodos med Tessan. 
- Alla roliga kvällar med tjejerna. 
- Jag tog det efterlängtade körkortet!

Saker jag ångrar/inte är nöjd med:
 
- Att jag inte lagt någon tid på träning.  
- All onödig shopping som lett till att jag vissa månader spenderat mer än jag egentligen har.

Är ni nöjd med erat 2008?

2008-12-31 @ 11:04:44 Funderingar, tankar Permalink

Kommentarer

Postat av: Louise

Hahah, det var en bra summering, förutom att du inte minns de första 3månaderna, man kan ju undra vad du gjorde eftersom du inte minns :P ahahah! (skoja!) Jag minns inte heller så mycket av de första månaderna faktiskt! :P





Jodå, jag är rätt nöjd med 2008, bara det att jag inte fått körkortet än. men det kommer förhoppningsvis under 09! :P Tänk när du sitter och skriver nästa år.. studenten och grejer.

2008-12-31 @ 11:44:37
URL: http://louiiiiise.blogg.se/
Postat av: Marie

GOTT NYTT ÅR!

jag är nöjd med 2008 :D

2008-12-31 @ 13:14:15
URL: http://mariejhk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback