kan man vara kompisar efteråt?

Det stora mysteriet, kan man vara kompisar efter ett förhållande? Det finns nog många skilda meningar om det. Jag tror både ja och nej. Jag har dock aldrig upplevt det. 

Man hör mycket under förhållandet och då man gör slut; ""Det är klart att vi ska vara kompisar efteråt, jag vill inte förlora dig helt!" . Redan där drar dem den lögnenDet är bara snack! Kanske inte i alla fall, men i mina fall. Vare sig jag blir dumpad eller är den som dumpar så vill jag fortsätta att ha kontakt med den personen. Man har ju ändå varit ett par under en tid och upplevt saker tillsammans. Man känner varandra utan och innan. För mig är det inte värt att förlora en bra vän bara för att man har haft ett förhållande.

Jag kan förstå att personen som blivit sårad behöver lite tid. Men med tid menas inte isolering och ignorering. Jag menar inte heller att man ska vara bästa kompisar utan att man ska kunna prata på ett normalt och avslappnat sätt utan bitterhet.
 

Det här är mina åsikter och ni får gärna dela med er av era!

2008-01-15 @ 19:23:41 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Emelie

Haha jaa lite svårt, vet inte ens själv vad jag tycker :P men tror i alla fall jag ska ändra till färgerna i den förra :P

2008-01-15 @ 19:34:17
URL: http://celebratelife.blogg.se
Postat av: Louise

Haha, ja! :P Jag använder en tandkräm som är speciell, som hjälper mina tänder. xD vet inte vad den heter, men den borde utan tvekan heta "polkagrisgodis!" xD

2008-01-15 @ 19:37:30
URL: http://Louiiiiise.blogg.se
Postat av: Emelie

Inte jag heller, nu är den röd men jag vete katten :P färgen lär nog bytas några gånger under kvällen hahah

2008-01-15 @ 19:57:52
URL: http://celebratelife.blogg.se
Postat av: Lisa

De där med ex asså, de är ett stort frågetecken.. Jag är kompis med mitt ex idag, han som jag dissade för en annan.haha, Jag var dum på den tiden... vi hade en tid då vi inte pratade, jag fatta att han behövde tid för sig själv. Men i dagens läge kan jag verkligen prata med han om allt och de tycker jag är guld! :)

Jag är mer eller mindre kompisar med alla mina ex, kanske för att jag inte släpper taget om dom helt,de där lät som om jag har många, men de är de inte :p haha. jag tillåter dom inte att släppa mig helt heller ;D dom betyder fortfarande jättemycket för mig, även om vi inte är tsm.

Men jag fattar att ibland funkar de bara inte, men ge de tid.

Hur är de mellan dig och ditt ex igentligen? funkar de? :)

Kram

2008-01-15 @ 21:15:01
URL: http://lisisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback