borrelia & TBE?


Hejsan allesammans!

Gud vilka sköna dagar vi har i skolan nu. Idag hade vi lite slapplektioner, information om projektarbetet och håltimme.
Resten av veckan kommer vara lika slappa med fika och film var och varannan dag. På måndag är vi även helt lediga!
Jag älskar sista skolveckan, haha!

Idag tog jag fästingsprutan också, härligt härligt. Så nu behöver jag inte ta den förrän om 5 år. Det slog mig när vi var där nere. Hur ofta händer det att man blir sjuk utav en fästing? Visst, både brorsan och mormor har haft borrelia men det är lätt behandlat. Men just TBE, hur ofta händer det?

Jaja, har ni haft en bra dag?
2008-05-27 @ 16:31:15 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Tobias

svar: jag utmanar dig ;)

2008-05-27 @ 16:34:46
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Natha

tror TBE är på 10% av alla fästingar, men sen är det inte många procent av dem som blir sjuka :P men visst, blir man sjuk så kan man ju dö så det är ju bra o ta ändå! sen beror det ju på vart man bor =P

2008-05-27 @ 16:52:25
URL: http://nostawen.blogg.se/
Postat av: Louise

Vilken härlig vecka! :P hahaha..



vår vecka ser ut såhär, Måndag- Berghusabucklan (brännbollsturnering).

Tisdag- vandring (lång eller kort) man bestämmer själv, eller cykling, lång eller kort runda.

Onsdag - SKOLAVSLUTNING!



och imorgon är det vår sista dag i denna veckan! Hur gött som helst!:P på torsdag ska vi till wanåslott och då ska vi leka prins, prinsessa, kung och drottning :P HAHAHAH

2008-05-27 @ 18:17:42
URL: http://louiiiiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback