Flickan från det blå!

Flickan från det blå.

Tänk att några rader tillsammans med en melodi kan sätta igång så många känslor. Minnen flödar och hjärtat bankar djupt i bröstet. Den där känslan som är så bekant. Jag kan ändå inte riktigt sätta fingret på vad för känsla det handlar om, men den är skön.

Den är välbekant och fin.


Från det att en textrad sjungs och nuddar innerörats vägg så skickas miljoner små impulser genom kroppen och sprider en känsla som inte går att beskriva - Den måste upplevas!


Jag vet att jag har flera på min sida när jag säger att utan musik skulle det inte gå att leva! Musik är mer än.. musik. Det handlar om känslor och kopplade till dessa finns massor utav minnen. Bra som dåliga. Men alla lika viktiga! Det gäller att hitta de låtar som framkallar dem på ett fint sätt.


" Sången om flickan
Flickan bredvid mig som viskar hallå
Hon stormar av lycka
Lycka omkring sig för att jag ska förstå
Att hon är flickan från det blå
Ja,
hon är flickan från det blå "
2008-05-16 @ 23:16:02 Funderingar, tankar Permalink

Kommentarer

Postat av: Louise

Så jäkla fint inlägg, och så jäkla sant! :D

2008-05-16 @ 23:31:20
URL: http://Louiiiiise.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jag är så kär den låten!
Bra inlägg!!

2008-05-16 @ 23:38:49
URL: http://typperra.blogg.se
Postat av: Erica,

SVar: haha ja.. visst var den ^^...

2008-05-17 @ 08:59:28
URL: http://donotpanic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback