Gynoskulden togs idag!

Jag måste bara dela med mig om en sak som jag gjorde idag. En stor händelse för mig. Jag gjorde en gynundersökning för första gången. Ja, jag är arton år, snart nitton och har inte gjort en. Egentligen "borde" jag gjort det för länge sedan men jag har skjutit på det. Har inte riktigt känt behovet av att lägga mig där och bresa på benen för en främling. Men så idag tog jag mod till mig och la mig där.. och det var inte så farligt förutom att jag inte kände mig bekväm med den barnmorskan. Hon sa i stort sett ingenting och personligen tycker jag att de borde fråga om man gjort en tidigare, men det gjorde hon inte. Och helt plötsligt kände jag hur hon tröck upp den där grejen och kollade där nere. Jag var helt oförberedd och röck till. Det kanske bara är jag, men borde hon inte säga någonting alls? Så man är beredd och med på vad hon gör?

Men det gick bra förövrigt och jag är sjukdomsfri och icke gravid!

2009-02-09 @ 16:09:08 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Louise

Jo, hon borde berätta hela tiden och för att du inte ska känna idg obekväm så borde hon prata om allt och ingenting.. :P ahhaha!



Tänk på alla de som är över 30 och aldrig gjort en ;P

2009-02-09 @ 18:01:46
URL: http://louiiiiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback