Farmorångest!

Min bror svarar inte i telefonen när mamma ringer och genast ser man nervositeten. Jag svarade då lugnt att de säkert är upptagna (han är hos flickvännen). Mamma piper fram något som jag inte hör, men säkert en liten ångesttanke.

Efter ett tag får pappa ett sms där det står att han äter där han är. Ja alla kan vara lugna, we have a location. Men mamma, hon fortsätter att vara nervös.

"För vadå?" frågade jag och pappa lite småskrattande.
"Ja inte vet jag, allt!" svarar mamma med lite panik.
"Hon är rädd för att bli farmor!" Säger jag retsamt och mamma börjar skratta.

Det kan inte vara lätt att se sina barn växa upp och skaffa flickvänner och pojkvänner. Det enda föräldrarna kan göra är att stå och se på samtidigt som dem ber till högre makter att skydden håller.
2009-01-07 @ 18:06:14 Allt och ingenting Permalink

Kommentarer

Postat av: Louise

hahahahahhaa!!

2009-01-07 @ 19:14:31
URL: http://louiiiiise.blogg.se/
Postat av: Ellan

So true! underbart att läsa!

2009-01-07 @ 22:00:51
URL: http://windingroad.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback